Apologéti islamu hovoria, že islam len potrebuje reformu. Napokon, aj kresťanstvo a judaizmus boli reformované. Ale apologéti sa nikdy nedostanú k tomu, aby povedali, čo za reformu by to bolo.
Jestvuje mnoho druhov reforiem pre islam, ale zaujíma niekoho, či reformovali modlitbu tak, aby sa modlili smerom k L.A. namiesto Mekky? Nie. Jediná vec, ktorá káfirov zaujíma je, ako s nami islam zaobchádza. Chceme, aby sa zaobchádzanie s nami zmenilo. Chceme, aby sa reformoval politický islam.
Zaobchádzanie islamu s nami môžeme nájsť v jednom slove - káfir. Korán hovorí, že káfir (neveriaci) môže byť okradnutý, zabitý, mučený, zosmiešňovaný, urážaný, sťatý, znásilnený, ukrižovaný a tak ďalej. Hadísy a Síra s Koránom súhlasia. Každý jeden odkaz na káfirov je negatívny, útočný a nenávistný.
Slovo "káfir" ilustruje oba princípy politického islamu - podriadenosť a dualitu. Trilógia (Korán, Síra a hadísy) hovorí, že každý káfir na svete sa musí podriadiť politickému islamu.
Korán tiež stanovuje dualizmus so svojím etickým systémom. Moslim nesmie zabiť iného moslima; káfir môže byť zabitý, alebo nemusí. Moslim nesmie klamať inému moslimovi; káfir môže byť oklamaný, alebo nemusí. A tak ďalej. Islam má jeden súbor etiky pre moslimov a iný súbor etiky pre káfirov - dualistickú etiku.
Neskorší politický Korán napísaný v Medine si často protirečí so skorším Koránom napísaným v Mekke. Korán poskytuje pravidlo pre odstránenie protirečenia keď hovorí, že neskorší Korán "abroguje" skorší Korán. Ale skorší Korán je stále pravdivý; bol daný Alláhom. Takže v islame obidve strany protirečenia môžu mať pravdu. Toto dáva islamu jeho dualistickú logiku. Naša jednotná logika hovorí, že ak si dve veci protirečia, potom jedna z nich nie je pravdivá.
Tento dualizmus zodpovedá za dva typy moslimov - dobrý moslim v práci a moslim Talibanu. Obaja sú "pravými" moslimami. Dualizmus dáva "dobrému" moslimovi presvedčivú schopnosť popierania keď hovorí, že džihádisti nie sú "skutočný" islam. Dualizmus znamená, že "dobrí" moslimovia a džihádisti sú len dve strany jednej mince.
Korán, Síra a hadísy sú plné požiadaviek na to, aby sa všetci káfiri podriadili islamu. Káfiri sa môžu podriadiť tak, že sa pripoja k náboženstvu alebo cez status dhimmí (apologét). Tak či onak, Korán neustále požaduje, aby sa všetci káfiri podriadili islamu.
Takže káfiri chcú, aby sa na islame reformovali jeho princípy politickej podriadenosti a duality. Aký princíp sa dá použiť na reformu islamu? Kľúčom je to, ako islam zaobchádza s "ostatnými" - káfirmi. Zlaté pravidlo nám hovorí, ako sa má zaobchádzať s "ostatnými". Každá kultúra na svete má zlaté pravidlo ako súčasť svojho dedičstva. Ale islam nie.
Takže čo sa stane, ak aplikujeme "zaobchádzaj s druhými tak, ako chceš, aby sa zaobchádzalo s tebou" na politický islam? Všetka bolestná, nenávistná a škodlivá dualita a podriadenosť zmiznú. Úžasné je, koľko islamskej doktríny odíde. Zmizne asi 61% Koránu. Síra stratí 75% svojich slov a 20% hadísov sa vytratí.
A tieto čísla sú nízke. Všetky urážlivé slová o ženách by sa stratili tiež. Takže vyššie uvedené zníženie by bolo ešte väčšie.
Zlaté pravidlo zmení i peklo. Islamské peklo je primárne politické. Peklo sa v Koráne spomína 146 krát. Len 9 odkazov je o morálnych zlyhaniach - chamtivosť, nedostatok dobročinnosti, láska ku svetskému úspechu. Zvyšných 137 odkazov na peklo zahrňuje večné mučenie za nesúhlas s tým, že Mohamed má pravdu. To je politické obvinenie, nie morálne zlyhanie. Takže 94% odkazov na peklo sú odkazy na politické väzenie pre disidentov. Zlaté pravidlo by to politické väzenie vyprázdnilo.
Zamyslite sa nad tým, aký nádherný by bol islam so zlatým pravidlom. Žiadne hádky, požiadavky, obvinenia, súdne procesy, hrozby, nátlak, nenávistný prejav, zabíjanie alebo bombové atentáty. Moslim by dokonca mohol byť skutočný priateľ káfira. Islam by si vypestoval zmysel hanby a priznal by sa ku hroznému utrpeniu 270 000 000 káfirov zabitých počas džihádu. Islam so zlatým pravidlom by požiadal o odpustenie za všetko utrpenie ľudí so statusom dhimmí. Islam so zlatým pravidlom by sa tiež priznal k uskutočňovaniu obchodu s otrokmi v Afrike tým, že zabíjal a zajímal otrokov, ktorých moslimovia predali bielym obchodníkom s otrokmi.
Ženy by nemuseli byť bité a nemuseli byť nosiť hidžáb alebo burku. Vraždy zo cti by sa zastavili. Moslimovia by sa ku nám mohli pridať v ľudských pretekoch.
Ale všetky tieto nádherné myšlienky sa vytratia keď si uvedomíte, čo iné by to pre islam znamenalo. Mohamed mal po 13 rokoch kázania náboženstva v Mekke len 150 stúpencov. Ale keď odišiel do Mediny a stal a politikom a vojenským vodcom, dobyl Arábiu za 9 rokov tým, že sa v priemere každých 6 týždňov zapojil do násilnej udalosti.
Dualita a politická podriadenosť sú princípmi, ktoré islamu dali jeho víťazstvo. Prečo by sa islam vzdal jediných princípov, ktoré prinášali úspech? Dualita a politická podriadenosť rozdrvili svet, ktorý verí v zlaté pravidlo.
CSPI by mohlo vytvoriť Korán, Síru a hadísy, ktoré by využívali zlaté pravidlo. Bol by to tenký zväzok, ale ktorý moslim by si ho kúpil?
Bill Warner, zakladateľ a prezident Centra pre štúdium politického islamu
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára