piatok 18. novembra 2016

Logika islamskej intolerancie


Raymond Ibrahim

Kázeň prednesená populárnym saudským šejkom Mohamedom Salíhom al-Munadždžíom jasne demonštruje, prečo západní sekularisti a multikulturalisti, ktorí momentálne vládnu médiám, akademickej obci a politike - sú neschopní pochopiť, a o to menej zareagovať, na logiku islamskej intolerancie.

Počas svojej kázne al-Munadždžíd povedal, že niektorí (moslimskí) pokrytci" sa čudujú, prečo "im (Západniarom ) my (moslimovia) nedovoľujeme stavať kostoly, hoci oni nám dovolia stavať mešity." Saudský šejk zareagoval vyjadrením, že ktorýkoľvek moslim, ktorý si toto myslí je "nevedomý" a

chce dávať na jednu úroveň správne a nesprávne, islam a kufr (neislam), monoteizmus a širk (polyteizmus), a dáva každej strane rovnakú váhu a chce porovnávať toto s hentým, a pýta sa: "Prečo im nepostavíme kostoly tak ako oni nám stavajú mešity? Dovolíme im toto výmenou za ono?" Chce, aby bol uctievaný niekto iný ako Alláh? Dávate na jednu úroveň správne a nesprávne? Sú zoroastrijské chrámy ohňa, židovské chrámy, kresťanské kostoly, mníšske kláštory a budhistické a hinduistické chrámy pre vás rovnaké ako domy Alláha a mešity? Takže porovnávate toto s týmto? A dávate na jednu úroveň toto s týmto? Och! Neuveriteľné, pretože ten kto dáva na jednu úroveň islam a kufr (neislam) a Alláh povedal: "Kto túži po inom náboženstve než po islame, nebude to od neho prijaté a v živote budúcom bude medzi tými, kto stratu utrpia. (Korán 3:85)." A prorok Mohamed povedal: "V mene toho, v koho rukách je život Mohameda (v mene Alláha), ten kto medzi Židmi alebo kresťanmi sa o mne dopočuje, no nepotvrdí svoju vieru v to, prečo som bol zoslaný, a zomrie vo svojom stave (neviery) bude medzi obyvateľmi pekelného ohňa."

Na šejkovom zanietenom slovnom útoku je zaujímavé, že hoci je zo západného pohľadu intolerantný, je to logicky celkom konzistentné a odhaľuje širokú priepasť medzi islamským racionalizmom a západnou fantáziou (napriek tomu, ako oxymoricky môže táto dichotómia znieť).

Ak, ako Munadždžíd poukazuje, moslim vážne verí, že islam je jediné pravé náboženstvo a že Mohamed je jeho prorok, prečo by dovolil, aby existovalo popri ňom to čo je falošné (a teda sfalšované, rakovinové, zavádzajúce atď.)? Také gestá "tolerancie" by sa rovnali moslimovi, ktorý "chce dať na jednu úroveň správne a nesprávne," ako šejk správne odsudzuje.

Skutočne, islam nie len tvrdí, ako tradičné kresťanstvo, že všetky náboženská sú nesprávne, ale podľa islamského práva sú hinduisti a budhisti tak pomýlení, že proti nim treba viesť vojnu, až kým buď neprijmú "pravdu", to znamená nekonvertujú na islam, alebo nebudú popravení (Korán 9:5). Pokiaľ ide o takzvaných "ľudí knihy" - Židov a kresťanov - oni môžu praktizovať svoje náboženstvá, ale len po ponížení (Korán 9:29) a majú znemožnené stavať alebo obnovovať kostoly a synagógy a vzťahuje sa na nich kopa iných oslabujúcich nariadení, kvôli ktorým sú ich (falošné) náboženské zvyklosti a symboly (biblie, kríže atď.) potlačené a mimo dohľadu.

Z pohľadu islamskej paradigmy - kde Alláh je pravým bohom a Mohamed jeho posledným poslom - je "intolerancia" pre ostatné náboženstvá logická a dá sa ťažko odsúdiť.

"Altruistický" aspekt islamskej "intolerancie" je zvlášť dôležitý. Ak skutočne veríte, že je len jedno náboženstvo, ktoré vedie do raja a odvracia zatratenie, nie je altruistické podeliť sa oň s ľudstvom než pokrytecky zastávať názor, že všetky náboženstvá vedú k bohu a pravde?

Po slovnom útoku na predstavu medzináboženského dialógu ako márneho, keďže "čo je falošné je falošné - aj keď sa na tom zhodnú miliardy jedincov; a pravda je pravda - aj keď len jediný čo sa podriadil (moslim) sa jej drží," raz Usáma bin Ládin napísal, že "Boj, nepriateľstvo a nenávisť - namierené od moslima k neveriacemu - sú základom nášho náboženstva. A považujeme to za spravodlivosť a láskavosť voči nim".

Všimnite si to altruistické ospravedlnenie: Je to "spravodlivosť a láskavosť" viesť džihád proti nemoslimom v nádeji, že konvertujú na islam. Podľa tejto logiky budú džihádisti vždy ako "dobrí chlapi" - čo znamená, že terorizmus, vydieranie, sexuálny džihád atď. budú aj naďalej racionalizované ako ohavné no nevyhnutné prostriedky pre altruistické výsledky: posilnenie a konečnú konverziu sveta na islam.

Celá táto logika je cudzia postmodernej západnej teórii poznania, ktorá považuje za samozrejmé, že po a) neexistujú objektívne "pravdy," určite nie na poli teológie, a po b) najvyšším účelom náboženstva je urobiť život čo najmierumilovnejším a najpríjemnejším (preto "medzináboženský dialóg" na Západe nie je o určení pravdy - ktorá aj tak neexistuje - ale o nájdení a zvýraznení inak povrchných spoločných čŕt medzi rôznymi náboženstvami, aby mohli v súčasnosti mierovo koexistovať).

Čistý výsledok všetkého tohto? Na jednej strane moslimovia, ktorí veria v pravdu - to znamená v učenia islamu - budú pokračovať v útokoch na "falošné", to znamená všetko a každého čo nie je islamské. A bez ohľadu na to, akí budú násilní, islamskí džihádisti - teroristi a vrahovia - budú vždy považovaní za "dobrých chlapov" a budú ich podporovať milióny moslimov, ktorí taktiež veria, že islam musí rozdrviť všetko čo je falošné. Na druhej strane, západní sekularisti a multikulturalisti, ktorí neveria v nič a považujú všetky kultúry a náboženstvá za rovnaké, budú aj naďalej rešpektovať islam a posilňovať moslimov, presvedčení, že terorizmus je neislamská odchýlka, ktorá nemá podporu v moslimskom svete a je odsúdená na odchod - to znamená, že naďalej nebudú veriť vlastným očiam. Také je potomstvo toho nesvätého spojenectva medzi islamskou logickou a západným klamom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára