piatok 8. decembra 2017

MÝTUS: Mohamed nikdy nezabil starších ľudí


Mýtus:

"Náš prorok (pokoj s ním) bol skvelý človek, ktorý svojim mužom vždy povedal, aby ušetrili starších a nemohúcich."


Pravda:

Podľa jeho životopiscov Mohamed nariadil svojim mužov zabiť aspoň troch starších ľudí: Umm Kirfu, Abú Afaka a muža s neznámym menom, ktorý si odmietol ľahnúť tvárou k zemi v Kaabe.

Po nadobudnutí vojenskej presily v Arábii Mohamed vyslal svojho adoptovaného syna Zajda bin Harítha na nájazd proti kmeňu, ktorý nechcel mať s islamom nič do činenia. Prvému pokusu o začlenenie do moslimského košiara odolali, a tak Mohamed poslal Zajda naspäť, pričom sa mu podarilo zabiť mužov a zajať ženy, pokúšajúce sa ujsť aj s deťmi:

"...a potom sme zaútočili zo všetkých strán a dostali sme sa k ich napájadlu, kde sa bojovalo. Niektorí z nepriateľov boli zabití a niektorí boli zajatí. Videl som skupinu osôb, ktorá pozostávala zo žien a detí (utekajúcich v diaľke). Obával som sa, že sa dostanú ku hore skorej ako ja, tak som vystrelil šíp medzi nich a horu. Keď videli šíp, zastavili sa. Tak som ich priviedol, ženúc ich dopredu." (Sahíh Muslim 4345)

Medzi zajatými ženami bola Umm Kirfa:

Bola to veľmi stará žena, manželka Málika. Jej dcéra (a ďalšia) bola taktiež zajatá. Zajd prikázal Kajsovi, aby zabil Umm Kirfu, a on ju kruto zabil tak, že jej pripevnil lano ku nohám a dvom ťavám, ktoré hnal od seba, kým ju tie neroztrhli na dva kusy. (Ibn Ishák/Hišám 980)

Dcéra tej stareny bola prividená späť do Mekky spolu s ostatnými zajatcami, kde bola udelená svojmu únoscovi ako "cena". To sa stalo predtým, ako si ju všimol Mohamed:

Hnal som ich dopredu, kým som ich nepriviedol k Abú Bakrovi, ktorý mi to dievča udelil ako odmenu. Tak sme prišli do Mediny. Ešte som ju nevyzliekol, keď ma na ulici stretol posol Alláhov (nech je s ním pokoj) a povedal: "Daj mi to dievča". (Sahíh Muslim 4345)

Keďže tá starena bola "kruto zabitá", bola ušetrená od toho, aby videla, ako jej dcéra prechádza cez žiadostivých mužov, medzi ktorých patril aj samotný prorok islamu.

Význačný učenec Sir William Muir poznamenal:

Nedočítame sa, že by prorok nesúhlasil s neľudským zaobchádzaním s Umm Kirfou, a preto máme právo považovať ho za komplica tohto krutého činu. (Život Mahometa)

Mohamed tiež nariadil smrť staršieho muža menom Abú Afak. Toto sa odohralo menej než dva roky potom, ako prišiel do Mediny. O Abú Afakovi sa hovorilo, že má 120 rokov. Jeho "zločinom" bolo, že skladal posmešné básne o Mohamedovi na protest proti mnohým úkladným vraždám, ktoré prorok islamu nariadil.

Za "prejavenie nespokojnosti" sa Abú Afak sám stal Mohamedovou ďalšou obeťou:

Apoštol povedal, "Kto si poradí s týmto lotrom namiesto mňa?" Na čo (Mohamedov stúpenec) šiel a zabil ho. (Ibn Ishák/Hišám 995)

Oficiálny dôvod je, že Abú Afak "obviňoval Alláhovo náboženstvo zo lži". Úkladný vrah sa svojej obeti vraj posmieval tak, že jej vrazil nôž do tela, pričom hovoril, "vezmi si to, Abú Afak, napriek svojmu veku." (Ibn Ishák/Hišám 995)

Mohamed neskôr zabil ženu (a matku piatich detí) za to, že protestovala proti smrti Afaka. Skutočnosť, že samozvaný prorok Alláhov musel zavraždiť ľudí, ktorí sa proti nemu vyjadrili, namiesto toho, aby odpovedal na ich slová argumentmi, vypovedá o chabej legitimite jeho tvrdení.

Ďalší starší muž bol zabitý potom, ako Mohamed prikázal zabiť každého nemoslima, ktorý zostal v Mekke po jej dobytí v roku 630 (začiatočná časť deviatej kapitoly Koránu prikazuje tieto vraždy). V Sahíh Bucharí je zaznamenaná smrť muža:

"Prorok v Mekke prednášal Suratan-Nadžm (103) a ľahol si tvárou dolu, zatiaľ čo ju recitoval, a tí, ktorí boli s ním, urobili to isté, okrem starého muža, ktorý vzal za hrsť kameňov alebo zeme, zodvihol si ich na čelo a povedal, 'Toto mi stačí.' Neskôr som videl, že ho zabili ako neveriaceho." (Sahíh Bucharí 19:173)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára