Mýtus:
"Náš prorok (pokoj s ním) zakázal mučiť akýchkoľvek ľudí, moslimov či nemoslimov."
Pravda:
Jediný dôvod, prečo vo väčšine moslimských krajín skutočne existuje mučenie - a prečo sa skupiny ako Rada pre americko-islamské vzťahy (CAIR) na to len zriedkavo sťažujú, je - že samotný Mohamed schválil mučenie ako vypočúvaciu techniku, aj ako spôsob zabitia previnilca. Existuje na to niekoľko príkladov zo Síry, hadísov a Koránu.
Keď bola Mohamedova obľúbená manželka Aiša obvinená z cudzoložstva, zahájil vyšetrovanie, súčasťou ktorého bolo brutálne vypočúvanie otrokyne:
Tak apoštol zavolal Burajru, aby sa jej opýtal, a Ali vstal a násilne ju zbil so slovami, "Povedz apoštolovi pravdu." (Ibn Ishák/Hišám 734)
Keď Mohamed chcel zaútočiť na mekkskú armádu v meste Badr, jeho muži zajali dvoch otrokov, ktorí niesli vodu pre karavány, a priviedli ich ku nemu. Počas vypočúvania ich mučili, zatiaľ čo Mohamed stál neďaleko od nich a modlil sa:
"...priviedli ich so sebou a kládli im otázky, zatiaľ čo apoštol stál a modlil sa... Ľuďom ich výpoveď nestačila... a tak ich zbili. Keď ich poriadne zbili..." (Ibn Ishák/Hišám 436; Ibn Kathir, zv. 2, s. 264: "vážne zbili")
Počas tej istej kampane Mohamedovi muži zajali "čierneho mladíka", ktorého taktiež mučili, aby získali informácie... potom ho ešte zbili:
Vydali sa na cestu a dorazili do Badru. Ľudia za nimi prišli so správami o Kurajšovcoch a jedným z nich bol čierny mladík z Banú al-Hadždžadž, ktorého zajali. Spoločníci posla božieho (mier a požehnanie s ním) sa ho opýtali na Abú Sufjána a mužov, ktorí sú s ním. Odpovedal, "Neviem o Abú Sufjánovi..." Keď to povedal, zbili ho. Potom, ako to urobili, im povedal, "Áno, poviem vám to! Bol to Abú Sufján." Keď ho nechali ísť a opýtali sa ho, povedal, "Neviem o Abú Sufjánovi..." Keď povedal aj toto, zbili ho. (Ibn Kathir, zv. 2, s. 261)
Mohamed nariadil zbičovanie a zbitie muža, ktorý pil, dokonca mu následne hodil do tváre piesok:
Vyrozprával Abdur Rahmán ibn Azhar: "Videl som apoštola Alláhovho (pokoj s ním)... Muž, ktorý pil víno, bol privedený (pred neho) a naradil im (aby ho zbili). Tak ho zbili s tým, čo mali v rukách. Niektorí ho udierali bičmi, niektorí palicami a niektorí sandálmi. Posol Alláhov (pokoj s ním) mu hodil do tváre trocha piesku." (Abú Dawud 39:4474)
Neslýchaným príkladom príšerného mučenia je Mohamedov rozkaz k poprave niekoľkých vrahov. Namiesto toho, aby vykonal jednoduchú vraždu v štýle oko za oko, prorok islamu prikázal, aby boli muži pomaly popravení fyzicky najbolestnejším spôsobom:
...chytili ich a priviedli ku nemu (svätému prorokovi). Rozkázal, čo sa im má stať, a tak im odsekli ruky a nohy, vypálili im oči a potom ich hodili na slnko, kde zostali, kým nezomreli. (Sahíh Muslim 4131 táto správa je tiež potvrdená aspoň tromi ďalšími príbehmi).
Korán tiež predpisuje podobnú formu popravy:
Odplata tých, ktorí bojujú proti Bohu a jeho poslovi a šíria na zemi skazu, je, aby boli pozabíjaní alebo ukrižovaní alebo aby boli odseknuté ich ruky a nohy v opačnom poradí... (Korán 5:33)
Čo predstavuje "šírenie skazy na zemi" je ponechané interpretácii toho, kto má moc nad ostatnými.
Keď Mohamed vyslal svoju armádu, aby obsadila mierumilovnú farmársku komunitu Chajbar, nebol spokojný s korisťou a mal pocit, že pokladník mesta mu možno niečo tají. Dal si toho muža priviesť:
Keď sa (Mohamed) opýtal na zvyšok, odmietol odpovedať, preto apoštol vydal rozkazy al-Zubajrovi bin al-Awwámovi, "Muč ho, kým sa od neho nedozvieš, čo má," tak zapálil oheň s kresacím kameňom a oceľou na jeho hrudi, až kým nebol takmer mŕtvy. Potom ho apoštol odovzdal Mohamedovi bin Maslamovi a on mu odsekol hlavu." (Ibn Ishák/Hišám 764) - tento príbeh je tiež potvrdený v Ibn Kathir, zv. 3, s. 268.
Šťastná vedľajšia poznámka k príbehu - brutálna vražda toho muža zanechala peknú mladú vdovu menom Safíja, s ktorou sa Mohamed následne mohol "oženiť". Ako uvádza jeho životopisec, v deň, kedy zabil jej manžela, s ňou prorok islamu "strávil noc vo svojom stane." (Ibn Ishák/Hišám 767)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára