"Brány raja sú v tieni mečov."
Pre človeka zo Západu je ťažké pochopiť zmýšľanie islamského teroristu. Čo by mohlo človeka viesť k tomu, aby si sám spôsobil násilnú smrť, je otázka, ktorá sa objavuje často. Je to proti každej ľudskej emócii, ktorú máme. A predsa vieme, že existujú stovky islamských fundamentalistov ochotných zabíjať a byť zabití za Alláha.
Dôležitým dôvodom je prísľub, že brány raja sú v tieni mečov. Počas Mohamedovho života, tak ako dnes, žili mnohí jedinci, ktorí sa dychtivo podieľali na zabíjaní a zomieraní za Alláha. Nasleduje záznam z prastarého klasického islamského textu od imáma Muslima.
Z poverenia 'Abdulláha bin Kaísa bola vyrozpráva tradícia. Počul ju od svojho otca, ktorý, keď čelil nepriateľovi, oznámil, že posol Alláhov (nech je s ním pokoj) povedal: Zaiste, brány raja sú v tieni mečov. Muž v chatrných podmienkach vstal a riekol: Abú Músa, počul si, že posol Alláhov (nech je s ním pokoj) toto povedal? On odvetil: Áno. (Rozprávač pokračoval): Vrátil sa ku svojim priateľom a povedal: Pozdravujem vás (pozdrav na rozlúčku). Potom zlomil pošvu svojho meča, odhodil ju, postupoval so svojím (obnaženým) mečom k nepriateľovi a bojoval (s ním) proti nim, kým ho nezabili. Sahíh Muslim 20.4681
Citácia tohto hadísu zo zbierky Sahíh Muslim nám ponúka náhľad do uvažovania človeka, ktorý túžil po vlastnej smrti za Alláha.
1. Bezvýhradne dôveroval slovám Mohameda.
2. Motivoval ho prísľub večného nebeského raja.
3. Opýtal sa Abú Músu, aby sa uistil, že počul správne. Vidíme, že si dával veľký pozor, aby sa nepomýlil, keďže jeho vlastný život a večný osud boli v ohrození. Chcel sa uistiť, že dosiahne raj.
4. Rozlúčil sa so svojimi priateľmi. Nehnal sa za smrťou preto, že by nemal priateľov. Mal priateľov, ktorí rozumeli jeho motivácii.
5. Vytasil svoj meč a odhodil pošvu, lebo bol rozhodnutý nevrátiť sa z boja živý. Vybral si smrť v boji ako mučeník za Alláha. Odhodenie pošvy svojho meča posilnilo jeho odhodlanie privodiť si mučeníctvo.
6. Nebojácne bojoval s nepriateľom, kým ho nezabili.
7. Nakoniec vidíme, že Mohamedove ciele boli dosiahnuté, lebo jeho stúpenci sa absolútne nebáli položiť svoje životy za Alláha. Táto nebojácnosť vrhla hrôzu do sŕdc tých, na ktorých útočili.
Mohamed učil, že brány raja sú v tieni mečov, čím myslel, že smrť za Alláha zaisťuje vstup do raja. Vytiahnutie krvavého meča smrti je porovnávané s blaženosťou brán večnej radosti. Takže ak sa moslim chce priblížiť priamo k rajskej bráne večného potešenia, potom musí vedieť, že ju nájde v tieni ostrých, lesknúcich sa mečov mučeníkovej smrti počas Alláhovho džihádu proti neveriacim.
Po osobnej, duchovnej, politickej, intelektuálnej a emočnej stránky sú otázky, ktorým islamský fundamentalista čelí, vskutku drsné. Po osobnej stránke si kladie otázku, či miluje Alláha viac než vlastný život. Po duchovnej stránke si kladie otázku, či je alebo nie je ochotný obetovať sa za Alláha proti Satanovej moci a vojenským silám nepriateľa. Po politickej stránke rozdeľuje krajiny sveta na dva bojujúce tábory. Krajiny pod islamskou vládou sa označujú ako krajina podriadenosti (dar al-islam), kým zvyšné krajiny sa nazývajú krajina vojny (dar al-harb). Kladie si otázku, či by sa mal podieľať na nastoľovaní Alláhovej vlády nad neveriacimi a pokrytcami. Po intelektuálnej stránke sú pre neho odpovede na tie otázky krištáľovo jasné. Po emočnej stránke je jeho jedinou prekážkou, ktorú musí prekonať, strach zo smrti. Keď človek tento emočný strach premôže, radostne zodvihne meč, aby zabíjal a zomrel za Alláha, očakávajúc svoj vstup do brán nebeského raja.
Mučeníctvo je jedinou istou cestou do raja. Ostatné cesty nezaručujú prijatie do záhrad zmyselných pôžitkov. Človek môže počas svojho života urobiť mnoho láskavých skutkov, ale môže len dúfať, že jeho skutky budú stačiť, aby si zaslúžil vstup do raja, no nezaručujú úspech tak ako mučeníctvo za Alláha. Korán poznamenáva, že ten, kto bojuje za Alláha, patrí k ľuďom najvyššieho stupňa a má istú spásu.
Tí, ktorí uverili a emigrovali a svojimi majetkami i svojimi dušami bojovali na ceste Božej, sú u Boha na vyššom stupni a tí budú úspešní. Korán 9:20
Sahíh Bucharí vyhlasuje:
Vyrozprával Abú Hurajra: Počul som Alláhovho apoštola hovoriť, "Príklad mudžahída za Alláha - a Alláh vie lepšie, kto naozaj bojuje za neho - je ako človek, ktorý sa nepretržite postí a modlí. Alláh zaručuje, že vpustí mudžahída za svoju vec do raja, ak ho zabijú, inak ho vráti bezpečne domov s odmenami a vojnovou korisťou". Sahíh Bucharí 4.52.46
Na druhej strane, Korán učí, že dobré skutky moslima sa položia na váhy (misku), aby sa zvážili s jeho zlými skutkami. Musí očakávať konečný deň súdu, aby sa dozvedel výsledok svojho stretnutia s Alláhovými váhami.
Tí, ktorých váhy budú ťažké, tí prospeli, ale tí, ktorých váhy budú ľahké, to budú tí, ktorí svoje duše stratili, v pekle budú naveky. Korán 23:101-102, pozri tiež 101:6-8
Dáme spravodlivé váhy pre deň zmŕtvychvstania, preto nebude ukrivdené žiadnej duši v ničom. Aj keď by šlo o niečo, čoho váha sa rovná váhe horčičného zrnka, prinesieme to. My vystačíme na zúčtovanie. Korán 21:47
Preto mučeníctvo z pohľadu islamského fundamentalistu dáva zmysel. Oni vedia, že smrť je všeobecný údel ľudstva. Nedá sa jej ujsť. Takže radšej než sa zúfalo držať života považujú mučeníctvo za najvyšší prejav svojej podriadenosti Alláhovi a jeho veci. Obetujú svoje životy, lebo milujú Alláha, Mohameda a večný raj viac než pár ďalších rokov na zemi. Veria, že mučeníctvo je najvyšším prejavom ich viery v islam. Iránsky Ajatolláh Chomejní to vyjadri presne, keď povedal, "Najčistejšou radosťou v islame je zabíjať a byť zabitý za Alláha."
Mávajú svojimi mečmi s cieľom vraždiť nepriateľov Alláha a zomrieť pri napĺňaní sľubu apoštola islamu, že "brány raja sú v tieni mečov."
Mohamed vyvolával Alláhovo meno, aby posmelil svojich stúpencov k vraždeniu tých, ktorí sa nepodriadia jeho požiadavkám. Ale západní moslimovia v súčasnosti tvrdia, že islam je náboženstvo mieru a tolerancie. Toto nebol islam Mohameda.
Alláhov apoštol povedal, "...víťazom ma učinila hrôza..." Sahíh Bucharí 4.52.220.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára