nedeľa 20. júla 2025

Skutočný islam, pravý islam, Mohamedov islam

 

Silas

Čo je to „skutočný islam“ alebo „pravý islam“?

Takéto otázky si často kladieme po významnej udalosti spojenej s moslimským terorizmom. V skutočnosti je to jedna z najzásadnejších otázok súčasnosti. Zbožní moslimovia patria medzi najkrutejšie a najničivejšie sily v dnešnom svete. (Ľudia v Sýrii, Iraku a milióny moslimských, kresťanských a jezídskych utečencov so mnou súhlasia. Rovnako ako ľudia vo zvyšku sveta, ktorí sú vystavení sústavným teroristickým útokom.) Moslimovia strávia mesiace alebo roky plánovaním, prípravou a následným vykonaním rozsiahlej teroristickej akcie. Dosiahnu svoje ciele a zabijú desiatky, stovky alebo dokonca tisíce mužov, žien a detí. Často sú ich hlavnými cieľmi ich moslimskí spoluobčania. Ak zostaneme v stave nevedomosti alebo zmätku ohľadom islamu, zabráni nám to podniknúť konkrétne kroky na vyriešenie koreňa problému a vytvorí to ničivé príležitosti pre moslimov odhodlaných použiť násilie. Zmätený zvyšok sveta sa naďalej pýta, „Je islam teroristov skutočným islamom?“

Tento stručný článok sa zameriava na identifikáciu skutočného islamu. Na otázku „Čo je skutočný islam?“ treba odpovedať skôr, ako bude možné odpovedať na ďalšiu otázku „Je islam teroristov skutočným islamom?“ Musíme identifikovať skutočný islam. Žiaľ, mnohí ľudia vrátane kresťanov tvrdia, že „skutočný islam“ sa nedá identifikovať.

Identifikácia skutočného islamu

Identifikácia „skutočného islamu“ nie je náročná. Je to jednoduchá teológia, nie raketové veda.

„Čo je skutočný islam?“ Odpoveď: „Skutočný islam je Mohamedov islam.“

„Skutočný islam je Mohamedov islam“ je pravda z nasledovných dôvodov:

1) Mohamed bol najdokonalejší moslim, aký kedy žil. Mohol by niekto tvrdiť, že existovali aj iní moslimovia, ktorí boli lepšími než Mohamed?

2) Len Mohamed vyrozprával Korán. Alláh si ho vybral ako svoj prostriedok, aby priniesol svetu jeho posolstvo. Bol skutočne Alláhovým zvláštnym poslom a zvláštnym prorokom. Bol Alláhovým hlasom k ľudstvu.

3) Korán prikazuje moslimom nielen poslúchať Mohameda, ale aj napodobňovať jeho život svojou vierou i praxou (súra 33:21).

4) 99% „sahíh hadísov“ (autentických tradícií), ktoré sú základom islamskej právnej vedy a teológie, sa viaže na Mohameda. (Ide o reťazec tradovania tradície, „isnád“).

5) Mohamed zakázal, aby budúci moslimovia zmenili jeho praktizovanie islamu (bid'a). Týchto „inovátorov“ odsúdil do pekla za pokus o zmenu a skreslenie islamu, ktorý učil a praktizoval. (1,2)

Tieto fakty vylučujú, aby sa niekto odchýlil od Mohamedovho islamu a vytvoril si svoj vlastný, osobný islam „podľa toho, ako si ho vykladá.“ Možnosť osobného výkladu nie je k dispozícii. Každý učiteľ a každý študent islamu by mal pochopiť, že „skutočný islam je Mohamedov islam.“

Skutočný islam

Ako definujeme „Mohamedov islam“?

Mohamedov islam je predpísaný v Koráne, opísaný v Síre a hadísoch a kodifikovaný v islamských právnych a teologických knihách. Muži, ktorí zostavili Síru a hadísy, venovali väčšinu svojho dospelého života štúdiu Mohameda a islamu. Mnohí z nich žili v období vrcholu geopolitickej moci islamu a nemuseli hrať na náklonnosť, preferencie a chúťky západného publika. Namiesto toho písali sebavedome a dôrazne; hovorili tak, ako to bolo. Nebolo potrebné žiadne ospravedlnenie.

Hoci existuje viacero Koránov a tisíce „sahíh“ hadísov, ktoré si navzájom protirečia, a v Síre je viacero protirečiacich si príbehov a štyri hlavné sunnitské školy islamského práva sa nezhodujú na každom princípe, stále je množné s istotou načrtnúť a definovať „skutočný islam“, ktorý pripúšťa drobné odchýlky. O tieto drobné odchýlky však nejde. Mohamed v rámci svojej viery skutočne pripúšťal drobné odchýlky (vezmime si napríklad modlitbu alebo recitáciu Koránu), takže skutočný islam pripúšťa aj drobné odchýlky. Počas Mohamedovho života sa vyskytovali islamské odchýlky, ale boli drobné a neboli v rozpore s jeho učením a príkazmi.

Korán, hadísy a Síra nám poskytujú komplexný a podrobný opis Mohamedovho učenia a činov a poskytujú kontext jeho slov a skutkov. Nepracujeme vo vákuu. Pomocou nich môžeme definovať skutočný islam. Nezápasíme so zenovým „kóanom“, nemusíme k tejto téme pristupovať ako ku záhade Sherlocka Holmesa, nezačíname od nuly. V rukách máme podstatný materiál, stačí ho len preštudovať a pochopiť. Štúdium týchto textov nám poskytne Mohamedov islam.

Mohamedov islam

Človeka poznáme a definujeme podľa jeho činov. Ak tie zodpovedajú jeho slovám alebo učeniu, môžeme si vytvoriť harmonický obraz človeka, ktorý nielen vodu kázal, ale aj vodu pil. Mohamed hovoril a konal tak, ako hovoril. Jeho činy boli v súlade s jeho učením. Robil to, čo povedal, že bude robiť, a vykonával to, čo očakával od ostatných.

Prvých 13 rokov jeho „prorockej“ kariéry sa odohralo v Mekke, kde bol veľmi slabý a prenasledovaný. Keby bol násilný, jeho protivníci by mali oprávnený dôvod ho zabiť. Preto mu Alláh povedal, aby nepoužíval silu (Korán 10:99). Po 13 rokoch v Mekke utiekol do Mediny, aby si zachránil život. Avšak tesne predtým, ako utiekol, aby sa pripojil ku svojim ozbrojeným stúpencom v Medine, mu Alláh prikázal použiť násilie na šírenie vlády islamu.

V Medine rýchlo používal násilie a krvavá stopa za ním sa stále rozširovala. Mohamedova moc rástla a to sa mu páčilo. Ako čas plynul, rozsah útokov proti nemoslimom sa zväčšoval.

Ako najvýznamnejší moslim urobil Mohamed mnoho vecí, niektoré dobré, niektoré zlé. Často sa modlil, keď bol chudobný, podelil sa o jedlo, v ťažkých časoch sa podelil o peniaze. Pracoval bok po boku so svojimi stúpencami. Verím, že ich miloval a viem, že aj oni milovali jeho. Nielen, že by zaňho ochotne zomreli, ale s radosťou by za neho aj zabíjali. Tým si získali Mohamedovu chválu.

Skutočný islam, Mohamedov islam, si vyžaduje legitímne dobré skutky. To je chvályhodné. Vyžaduje si však aj útlak, agresivitu a násilie. To je satanské, temné a zlé. Samozrejme, že existuje aj dobro, ale my sa zameriavame na zlé, negatívne, násilné fakty skutočného islamu.

Na internete nie je núdza o články o Mohamedových utláčateľských a násilných činoch. Bol obchodníkom s otrokmi, dovolil svojim mužom znásilňovať zajaté otrokyne, okrádal a drancoval iných, nechal svoj protivníkov mučiť, úkladne vraždiť a masakrovať. Tu je zopár odporúčaných webstránok a článkov, kde sa dočítate o Mohamedovom zle a násilí v islame:

https://www.thereligionofpeace.com/

https://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Violence

https://www.answering-islam.org/Authors/Arlandson/ten_reasons.htm

https://www.answering-islam.org/Silas/jihad.htm

(ak neviete po anglicky, prečítajte si aspoň články v týchto rubrikách - https://islamoklast.blogspot.com/search/label/N%C3%A1silie + https://islamoklast.blogspot.com/search/label/Zlo%C4%8Diny%20Mohameda – pozn. prekl.)

Ešte lepšie je prečítať si hadísy a Síru! Všetky Mohamedove odporné činy, ktoré sú podrobne opísané na vyššie uvedených stránkach a v článkoch, pochádzajú z hadísov a Síry. Mučenie pre peniaze? Overte si to. Znásilňovanie otrokýň? Overte si to. Vydieranie, lúpeže, vraždy a masakre? Overte si to. Sex s deťmi? Overte si to. To všetko pochádza z Koránu, Síry a hadísov, ale Síra a hadísy poskytujú podrobnosti o kontexte.

Ježiš učil, že zlodej prichádza zabíjať, kradnúť a ničiť; Mohamed zabíjal, kradol a ničil. Satan požadoval uctievanie; Mohamed požadoval, aby všetci ľudia uctievali jeho Alláha a uznali jeho status proroka pod hrozbou trestu smrti. (3) Mohamed až do svojej smrti nepoľavil v šírení svojej moci silou a ničení tých, ktorí odmietali jeho nárok na status proroka. To bol skutočný islam v praxi vtedy a je to skutočný islam v praxi aj dnes.

Majte na pamäti tento historický fakt: vzor islamu, ktorý nasledoval po Mohamedovej smrti, sa v dnešnom islamskom svete opakuje znova a znova. Prví moslimovia mali prvý vnútorný násilný boj o moc deň po Mohamedovej smrti. Keď bol určený nový kráľ (Abú Bakr), využil svoju moc na to, aby napadol a zabil ľudí, ktorí chceli opustiť islam (vojny proti odpadlíkom). Dnes v celom moslimskom svete pokračujú podobné vnútorné boje o moc. Často dochádza k použitiu násilia. Po vyriešení problému moslimovia obracajú svoju pozornosť na nemoslimov. Islam je náboženstvo moci, moci jedného moslima nad ostatnými moslimami, moci moslimských manželov nad svojimi manželkami a moci moslimov nad nemoslimami.

Mohamed učil, že jeho stúpenci majú v neho veriť ako v proroka a poslúchať ho ako Alláhov hlas k ľudstvu. „Skutočný islam“ preto znamená veriť v to, v čo veril Mohamed, poslúchať Mohameda ako Alláhov hlas k ľudstvu a robiť veci, ktoré robil a prikázal Mohamed. Toto všetko je zdokumentované v Koráne, hadísoch a Síre.

Argument za tvrdením „skutočný islam sa nedá definovať“

Mnohí ľudia, či už moslimovia alebo nemoslimovia, dnes tvrdia, že „skutočný islam“ sa nedá definovať. Raz som počul jedného významného kresťanského prednášateľa (ktorý nikdy nečítal Síru!), ako poznamenal, že islam je taký, ako si ho vyložíte. Hovoril v súvislosti s protichodnými pasážami v Koráne o mieri a násilí. Jeho argument znel, že skutočný islam závisí od toho, kto ho vykladá.

Moslimský spisovateľ uvádza tento argument jasne:

„Prísne vzaté, povedať, že islam je mierumilovný, nie je o nič správnejšie ako vyhlásiť, že je násilný. Texty a tradície, na ktorých sa zakladá praktizovanie akejkoľvek viery, sú otvorené mnohým výkladom a keďže sa tieto výklady v priebehu histórie hromadia, je takmer nemožné tvrdiť, že existuje (jedinečná) ortodoxia.“ (4)

Tento argument existuje v rôznych variáciách, ale toto je ich základ. Moslimský spisovateľ samozrejme preháňa a jeho argument je kruhový. Pripúšťa, aby „výklad“ Jožka Mrkvičku bol rovnako platný ako jeho vlastný. Našťastie, lekári a mechanici nie sú takí jednoduchí.

Ten argument obsahuje dve zásadné chyby. Prvá spočíva v tom, že každý si môže v danom okamihu vykladať čokoľvek podľa svojho osobitného vkusu a preferencií viacerými spôsobmi.

Tento argument tvrdí, že existuje mnoho rôznych, dokonca protichodných výkladov islamu. Rôzni moslimovia žijú svoj život v súlade so svojimi osobnými výkladmi. V súlade s tým dnes existujú homosexuálni moslimovia, moslimovia, ktorí pijú alkohol a moslimovia, ktorí praktizujú synkretizmus.

Tento argument mení dobre zdokumentovanú, dobre etablovanú a historicky silnú islamskú vieru na lacnú hlinu alebo plastelínu. Ktokoľvek a kedykoľvek si ju môže vymodelovať do podoby, ktorá mu lahodí. Dnes je fundamentalista, ale zajtra hlinu rozbije na plocho a vytvorí úplne iný islam, povedzme taký, ktorý uznáva Krišnu ako božstvo. Tento argument by umožnil, aby homosexuálny mormón, ktorý verí v mnohých bohov, ktorý verí, že Ježiš je syn boží, ktorý verí v prorokov po Mohamedovi, ktorý je bravčovinu a pije víno, tvrdil, že je moslim, lebo tiež verí v Mohameda ako proroka. Len si inak vysvetľuje islamské posvätné spisy. Tí, ktorí argumentujú „osobným výkladom“, by ho museli uznať za legitímneho moslima.

Druhou chybou je, že „osobný výklad“ umožňuje „inováciu“ (bid'a) v islame. Štandardná fráza tohto argumentuje znie približne takto: „Súčasní učenci tvrdia, že islamská teológia umožňuje opätovný výklad islamu.“ Potom dochádza k „inovácii“, teda k niečomu, čo Mohamed nikdy nezamýšľal, ale naopak, proti čomu sa staval a čo zatracoval. Tu je zopár odkazov, ktoré ukazujú, že Mohamed inováciu jasne odmietal:

„A toto je vskutku cesta Moja, ktorá vedie priamo. Kráčajte po nej a nenasledujte cesty iné, ktoré by vás vzdialili od cesty Jeho. A toto je to, čo On vám prikazuje – snáď budete bohabojní!“ (5)

Vyrozprával Abú Házim od Sahla bin Sa'da:

„...Prídu ku mne ľudia, ktorých spoznám a oni spoznajú mňa, ale medzi mnou a nimi bude postavená prekážka.“ Abú Házim dodal: „Keď ma počul An-Nu'man bin Abú 'Aijaš, povedal: „Počul si to od Sahla?“ Povedal som: „Áno.“ On povedal, „Dosvedčím, že som počul Abú Saida Al-Chudrího hovoriť to isté a dodal, že prorok povedal: 'Poviem: Oni sú odo mňa (t. j. moji nasledovníci). Povedia, 'Nevieš, čo vymysleli (nové veci) v náboženstve po tvojom odchode.' Poviem: 'Ďaleko, ďaleko (od milosrdenstva) sú tí, ktorí zmenili (svoje náboženstvo) po mne.'“ (6)

Jeden kľúčový aspekt alebo variácia tohto argumentu sa zameriava na používanie násilia v islame a je potrebné sa ním zaoberať. Argument znie asi takto: „Islamské násilie bolo potrebné len na obranu a vytvorenie ich spoločenstva. Dnes už nie je potrebné.“ Problém s týmto argumentom spočíva v tom, že Mohamed mal v úmysle, aby jeho spoločenstvo dobylo svet, v prípade potreby aj silou:

Potom sa apoštol Alláhov vrátil z Tabúku bez stretu... Moslimovia začali predávať svoje zbrane a tvrdili, že džihád sa skončil. Táto (správa) sa dostala ku apoštolovi Alláhovmu, ktorý im v tom zabránil a povedal: Časť mojich ľudí bude pokračovať v boji za pravdu dovtedy, kým sa objaví Antikrist. (7)

Mohamed chcel a mal v úmysle, aby jeho nasledovníci pokračovali v násilnom džiháde až do posledného dňa. Ten džihád bol presne taký istý ako džihád, ktorý vykonával on a ktorý vykonávali jeho nasledovníci po jeho smrti: zabíjať neveriacich, kým neprijmú islam. Ich mantrou bolo, „Prijmite islam a budete v bezpečí.“

Mohamed predvídal, že jeho stúpenci sa odchýlia od Alláhových príkazov a predvídal, že budú chcieť prestať bojovať a zanechajú jeho víziu, jeho cieľ, jeho pokyn nenaplnený. Preto odsúdil inovátorov a preto prikázal svojim stúpencom pokračovať v násilnom džiháde. Chcel, aby sa jeho islam, skutočný islam, praktizoval navždy v živote jeho spoločenstva.

Záver

Skutočný islam je Mohamedov islam. Mohamedov islam definujeme tým, čo učil a čo robil. Tieto činy a učenie sú zdokumentované v islamských zdrojových materiáloch, Koráne, hadísoch a Síre. Zostavili ich historické školy islamskej teológie a právnej vedy. Existujú odchýlky, ale tie sú zanedbateľné.

Z tých islamských zdrojových materiálov sa dozvedáme, že:

- skutočný islam prikazuje džihád

- skutočný islam praktizuje otroctvo

- skutočný islam zabíja svojich odporcov

- skutočný islam zabíja alebo utláča tých, ktorí odmietajú Mohameda a islamského Alláha

- skutočný islam klasifikuje ženy ako menejcenných ľudí

Nie je v tom žiadne tajomstvo. Neexistujú žiadne silné protiargumenty. Skutočný islam je Mohamedov islam a ako taký obsahuje dobré a zlé príkazy. My sa zameriavame na tie zlé.

Naliehavo musíme správne identifikovať a pochopiť skutočný islam a rozpoznať, že islam teroristov je skutočný islam. Inak nikdy nebudeme schopní formulovať funkčnú stratégiu alebo odpoveď na problém islamského terorizmu. Pokiaľ ho/ich budeme považovať len za odchýlku a nie za skutočný islam, nikdy sa nepostavíme koreňu problému a premrháme milióny dolárov (a životy vojakov a civilistov) investované do navrhovaných riešení tohto problému. Ak lekár nesprávne identifikuje príčinu choroby, jeho liek bude prinajlepšom paliatívny a choroba sa vráti. V skutočnosti dnes mnohí naši politici a odborníci pri riešení terorizmu vystupujú ako magickí liečitelia. Skutočný islam je vo vojne so všetkým neislamským, s nemoslimami. Nikto nikdy nemôže vyhrať vojnu, keď nedokáže identifikovať svojho nepriateľa.

Preto na záver hovorím, že bežní moslimovia ako takí nie sú našimi nepriateľmi. Oni sú prvými obeťami tejto násilnej ideológie. Nevyzývame na útok voči moslimom a ich útlaku, ale na správnu identifikáciu problému a následné úsilie pri navrhovaní vhodného prístupu k jeho riešeniu. Nie protimoslimská bigotnosť, nie nenávisť voči moslimom, ale pevný odpor voči zlému učeniu skutočného islamu.

Poznámky

(1) Muslim, Abu’l-Husain, „Sahih Muslim“, International Islamic Publishing House, Riyadh, Saudi Arabia, 1971, preložil A. Siddiqi, číslo 3601.

(2) Bukhari, Muhammad, „Sahih Bukhari“, Kitab Bhavan, Naí Dillí, India, 1987, preložil M. Khan, zväzok 8, číslo 747.

(3) Tamže, zväzok 1, číslo 387.

(4) Ali Ahmed Minai, A Time for Renewal.

(5) Korán 6:153.

(6) Sahíh Bucharí, zväzok 8, číslo 585.

(7) Ibn Sa'd, „Kitab al-Tabaqat al-Kabir,“ preložil S. Haq, Pakistan Historical Society, zv. 2, strana 206.


Prevzaté z https://www.answering-islam.org/authors/silas/real_islam.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára