
Silas
Čo je to
„skutočný islam“ alebo „pravý islam“?
Takéto otázky si
často kladieme po významnej udalosti spojenej s moslimským terorizmom. V skutočnosti
je to jedna z najzásadnejších otázok súčasnosti. Zbožní moslimovia patria
medzi najkrutejšie a najničivejšie sily v dnešnom svete. (Ľudia
v Sýrii, Iraku a milióny moslimských, kresťanských a jezídskych utečencov
so mnou súhlasia. Rovnako ako ľudia vo zvyšku sveta, ktorí sú vystavení sústavným
teroristickým útokom.) Moslimovia strávia mesiace alebo roky plánovaním,
prípravou a následným vykonaním rozsiahlej teroristickej akcie. Dosiahnu svoje
ciele a zabijú desiatky, stovky alebo dokonca tisíce mužov, žien
a detí. Často sú ich hlavnými cieľmi ich moslimskí spoluobčania. Ak zostaneme
v stave nevedomosti alebo zmätku ohľadom islamu, zabráni nám to podniknúť konkrétne
kroky na vyriešenie koreňa problému a vytvorí to ničivé príležitosti pre moslimov
odhodlaných použiť násilie. Zmätený zvyšok sveta sa naďalej pýta, „Je islam teroristov
skutočným islamom?“
Tento stručný
článok sa zameriava na identifikáciu skutočného islamu. Na otázku „Čo je
skutočný islam?“ treba odpovedať skôr, ako bude možné odpovedať na ďalšiu otázku
„Je islam teroristov skutočným islamom?“ Musíme identifikovať skutočný islam. Žiaľ,
mnohí ľudia vrátane kresťanov tvrdia, že „skutočný islam“ sa nedá identifikovať.
Identifikácia skutočného islamu
Identifikácia
„skutočného islamu“ nie je náročná. Je to jednoduchá teológia, nie raketové
veda.
„Čo je skutočný
islam?“ Odpoveď: „Skutočný islam je Mohamedov islam.“
„Skutočný islam
je Mohamedov islam“ je pravda z nasledovných dôvodov:
1) Mohamed bol
najdokonalejší moslim, aký kedy žil. Mohol by niekto tvrdiť, že existovali aj iní
moslimovia, ktorí boli lepšími než Mohamed?
2) Len Mohamed
vyrozprával Korán. Alláh si ho vybral ako svoj prostriedok, aby priniesol svetu
jeho posolstvo. Bol skutočne Alláhovým zvláštnym poslom a zvláštnym
prorokom. Bol Alláhovým hlasom k ľudstvu.
3) Korán prikazuje
moslimom nielen poslúchať Mohameda, ale aj napodobňovať jeho život svojou
vierou i praxou (súra 33:21).
4) 99% „sahíh
hadísov“ (autentických tradícií), ktoré sú základom islamskej právnej vedy
a teológie, sa viaže na Mohameda. (Ide o reťazec tradovania tradície,
„isnád“).
5) Mohamed
zakázal, aby budúci moslimovia zmenili jeho praktizovanie islamu (bid'a). Týchto
„inovátorov“ odsúdil do pekla za pokus o zmenu a skreslenie islamu, ktorý
učil a praktizoval. (1,2)
Tieto fakty vylučujú,
aby sa niekto odchýlil od Mohamedovho islamu a vytvoril si svoj vlastný,
osobný islam „podľa toho, ako si ho vykladá.“ Možnosť osobného výkladu nie je k
dispozícii. Každý učiteľ a každý študent islamu by mal pochopiť, že „skutočný
islam je Mohamedov islam.“
Skutočný islam
Ako definujeme
„Mohamedov islam“?
Mohamedov islam
je predpísaný v Koráne, opísaný v Síre a hadísoch a kodifikovaný
v islamských právnych a teologických knihách. Muži, ktorí zostavili Síru
a hadísy, venovali väčšinu svojho dospelého života štúdiu Mohameda a islamu.
Mnohí z nich žili v období vrcholu geopolitickej moci islamu a nemuseli
hrať na náklonnosť, preferencie a chúťky západného publika. Namiesto toho
písali sebavedome a dôrazne; hovorili tak, ako to bolo. Nebolo potrebné žiadne ospravedlnenie.
Hoci existuje
viacero Koránov a tisíce „sahíh“ hadísov, ktoré si navzájom protirečia, a v Síre
je viacero protirečiacich si príbehov a štyri hlavné sunnitské školy islamského
práva sa nezhodujú na každom princípe, stále je množné s istotou načrtnúť
a definovať „skutočný islam“, ktorý pripúšťa drobné odchýlky. O tieto
drobné odchýlky však nejde. Mohamed v rámci svojej viery skutočne
pripúšťal drobné odchýlky (vezmime si napríklad modlitbu alebo recitáciu
Koránu), takže skutočný islam pripúšťa aj drobné odchýlky. Počas Mohamedovho
života sa vyskytovali islamské odchýlky, ale boli drobné a neboli
v rozpore s jeho učením a príkazmi.
Korán, hadísy
a Síra nám poskytujú komplexný a podrobný opis Mohamedovho učenia
a činov a poskytujú kontext jeho slov a skutkov. Nepracujeme vo
vákuu. Pomocou nich môžeme definovať skutočný islam. Nezápasíme so zenovým
„kóanom“, nemusíme k tejto téme pristupovať ako ku záhade Sherlocka Holmesa,
nezačíname od nuly. V rukách máme podstatný materiál, stačí ho len
preštudovať a pochopiť. Štúdium týchto textov nám poskytne Mohamedov islam.
Mohamedov islam
Človeka poznáme
a definujeme podľa jeho činov. Ak tie zodpovedajú jeho slovám alebo
učeniu, môžeme si vytvoriť harmonický obraz človeka, ktorý nielen vodu kázal,
ale aj vodu pil. Mohamed hovoril a konal tak, ako hovoril. Jeho činy boli v súlade
s jeho učením. Robil to, čo povedal, že bude robiť, a vykonával to, čo
očakával od ostatných.
Prvých 13 rokov
jeho „prorockej“ kariéry sa odohralo v Mekke, kde bol veľmi slabý
a prenasledovaný. Keby bol násilný, jeho protivníci by mali oprávnený
dôvod ho zabiť. Preto mu Alláh povedal, aby nepoužíval silu (Korán 10:99). Po
13 rokoch v Mekke utiekol do Mediny, aby si zachránil život. Avšak tesne predtým,
ako utiekol, aby sa pripojil ku svojim ozbrojeným stúpencom v Medine, mu Alláh prikázal
použiť násilie na šírenie vlády islamu.
V Medine
rýchlo používal násilie a krvavá stopa za ním sa stále rozširovala. Mohamedova
moc rástla a to sa mu páčilo. Ako čas plynul, rozsah útokov proti
nemoslimom sa zväčšoval.
Ako
najvýznamnejší moslim urobil Mohamed mnoho vecí, niektoré dobré, niektoré zlé. Často
sa modlil, keď bol chudobný, podelil sa o jedlo, v ťažkých časoch sa podelil o peniaze.
Pracoval bok po boku so svojimi stúpencami. Verím, že ich miloval a viem, že
aj oni milovali jeho. Nielen, že by zaňho ochotne zomreli, ale s radosťou by
za neho aj zabíjali. Tým si získali Mohamedovu chválu.
Skutočný islam,
Mohamedov islam, si vyžaduje legitímne dobré skutky. To je chvályhodné.
Vyžaduje si však aj útlak, agresivitu a násilie. To je satanské, temné a zlé. Samozrejme,
že existuje aj dobro, ale my sa zameriavame na zlé, negatívne, násilné fakty skutočného
islamu.
Na internete nie
je núdza o články o Mohamedových utláčateľských a násilných činoch.
Bol obchodníkom s otrokmi, dovolil svojim mužom znásilňovať zajaté otrokyne, okrádal
a drancoval iných, nechal svoj protivníkov mučiť, úkladne vraždiť a masakrovať.
Tu je zopár odporúčaných webstránok a článkov, kde sa dočítate
o Mohamedovom zle a násilí v islame:
https://www.thereligionofpeace.com/
https://wikiislam.net/wiki/Islam_and_Violence
https://www.answering-islam.org/Authors/Arlandson/ten_reasons.htm
https://www.answering-islam.org/Silas/jihad.htm
(ak neviete po
anglicky, prečítajte si aspoň články v týchto rubrikách - https://islamoklast.blogspot.com/search/label/N%C3%A1silie
+ https://islamoklast.blogspot.com/search/label/Zlo%C4%8Diny%20Mohameda
– pozn. prekl.)
Ešte lepšie je prečítať
si hadísy a Síru! Všetky Mohamedove odporné činy, ktoré sú podrobne opísané
na vyššie uvedených stránkach a v článkoch, pochádzajú z hadísov a Síry. Mučenie
pre peniaze? Overte si to. Znásilňovanie otrokýň? Overte si to. Vydieranie, lúpeže,
vraždy a masakre? Overte si to. Sex s deťmi? Overte si to. To všetko pochádza
z Koránu, Síry a hadísov, ale Síra a hadísy poskytujú podrobnosti o kontexte.
Ježiš učil, že
zlodej prichádza zabíjať, kradnúť a ničiť; Mohamed zabíjal, kradol a ničil.
Satan požadoval uctievanie; Mohamed požadoval, aby všetci ľudia uctievali jeho
Alláha a uznali jeho status proroka pod hrozbou trestu smrti. (3) Mohamed až
do svojej smrti nepoľavil v šírení svojej moci silou a ničení tých, ktorí
odmietali jeho nárok na status proroka. To bol skutočný islam v praxi vtedy
a je to skutočný islam v praxi aj dnes.
Majte na pamäti
tento historický fakt: vzor islamu, ktorý nasledoval po Mohamedovej smrti, sa v dnešnom
islamskom svete opakuje znova a znova. Prví moslimovia mali prvý vnútorný násilný
boj o moc deň po Mohamedovej smrti. Keď bol určený nový kráľ (Abú Bakr),
využil svoju moc na to, aby napadol a zabil ľudí, ktorí chceli opustiť
islam (vojny proti odpadlíkom). Dnes v celom moslimskom svete pokračujú podobné
vnútorné boje o moc. Často dochádza k použitiu násilia. Po vyriešení problému
moslimovia obracajú svoju pozornosť na nemoslimov. Islam je náboženstvo moci,
moci jedného moslima nad ostatnými moslimami, moci moslimských manželov nad svojimi
manželkami a moci moslimov nad nemoslimami.
Mohamed učil, že
jeho stúpenci majú v neho veriť ako v proroka a poslúchať ho ako
Alláhov hlas k ľudstvu. „Skutočný islam“ preto znamená veriť v to,
v čo veril Mohamed, poslúchať Mohameda ako Alláhov hlas k ľudstvu a robiť
veci, ktoré robil a prikázal Mohamed. Toto všetko je zdokumentované v Koráne,
hadísoch a Síre.
Argument za tvrdením „skutočný islam sa
nedá definovať“
Mnohí ľudia, či
už moslimovia alebo nemoslimovia, dnes tvrdia, že „skutočný islam“ sa nedá
definovať. Raz som počul jedného významného kresťanského prednášateľa (ktorý nikdy
nečítal Síru!), ako poznamenal, že islam je taký, ako si ho vyložíte. Hovoril v súvislosti
s protichodnými pasážami v Koráne o mieri a násilí. Jeho argument
znel, že skutočný islam závisí od toho, kto ho vykladá.
Moslimský
spisovateľ uvádza tento argument jasne:
„Prísne vzaté,
povedať, že islam je mierumilovný, nie je o nič správnejšie ako vyhlásiť, že je
násilný. Texty a tradície, na ktorých sa zakladá praktizovanie akejkoľvek viery,
sú otvorené mnohým výkladom a keďže sa tieto výklady v priebehu histórie
hromadia, je takmer nemožné tvrdiť, že existuje (jedinečná) ortodoxia.“ (4)
Tento argument
existuje v rôznych variáciách, ale toto je ich základ. Moslimský spisovateľ
samozrejme preháňa a jeho argument je kruhový. Pripúšťa, aby „výklad“
Jožka Mrkvičku bol rovnako platný ako jeho vlastný. Našťastie, lekári a mechanici
nie sú takí jednoduchí.
Ten argument
obsahuje dve zásadné chyby. Prvá spočíva v tom, že každý si môže v danom
okamihu vykladať čokoľvek podľa svojho osobitného vkusu a preferencií viacerými
spôsobmi.
Tento argument
tvrdí, že existuje mnoho rôznych, dokonca protichodných výkladov islamu. Rôzni
moslimovia žijú svoj život v súlade so svojimi osobnými výkladmi. V súlade
s tým dnes existujú homosexuálni moslimovia, moslimovia, ktorí pijú alkohol
a moslimovia, ktorí praktizujú synkretizmus.
Tento argument
mení dobre zdokumentovanú, dobre etablovanú a historicky silnú islamskú vieru
na lacnú hlinu alebo plastelínu. Ktokoľvek a kedykoľvek si ju môže vymodelovať
do podoby, ktorá mu lahodí. Dnes je fundamentalista, ale zajtra hlinu rozbije
na plocho a vytvorí úplne iný islam, povedzme taký, ktorý uznáva Krišnu ako božstvo.
Tento argument by umožnil, aby homosexuálny mormón, ktorý verí v mnohých
bohov, ktorý verí, že Ježiš je syn boží, ktorý verí v prorokov po
Mohamedovi, ktorý je bravčovinu a pije víno, tvrdil, že je moslim, lebo
tiež verí v Mohameda ako proroka. Len si inak vysvetľuje islamské posvätné
spisy. Tí, ktorí argumentujú „osobným výkladom“, by ho museli uznať za legitímneho
moslima.
Druhou chybou je,
že „osobný výklad“ umožňuje „inováciu“ (bid'a) v islame.
Štandardná fráza tohto argumentuje znie približne takto: „Súčasní učenci tvrdia,
že islamská teológia umožňuje opätovný výklad islamu.“ Potom dochádza k „inovácii“,
teda k niečomu, čo Mohamed nikdy nezamýšľal, ale naopak, proti čomu sa staval a
čo zatracoval. Tu je zopár odkazov, ktoré ukazujú, že Mohamed inováciu jasne odmietal:
„A toto je
vskutku cesta Moja, ktorá vedie priamo. Kráčajte po nej a nenasledujte cesty
iné, ktoré by vás vzdialili od cesty Jeho. A toto je to, čo On vám prikazuje – snáď
budete bohabojní!“ (5)
Vyrozprával Abú
Házim od Sahla bin Sa'da:
„...Prídu ku mne ľudia,
ktorých spoznám a oni spoznajú mňa, ale medzi mnou a nimi bude postavená
prekážka.“ Abú Házim dodal: „Keď ma počul An-Nu'man bin Abú 'Aijaš, povedal:
„Počul si to od Sahla?“ Povedal som: „Áno.“ On povedal, „Dosvedčím, že som
počul Abú Saida Al-Chudrího hovoriť to isté a dodal, že prorok povedal: 'Poviem:
Oni sú odo mňa (t. j. moji nasledovníci). Povedia,
'Nevieš, čo vymysleli (nové veci) v náboženstve po tvojom odchode.' Poviem:
'Ďaleko, ďaleko (od milosrdenstva) sú tí, ktorí zmenili (svoje náboženstvo) po
mne.'“ (6)
Jeden kľúčový
aspekt alebo variácia tohto argumentu sa zameriava na používanie násilia v islame
a je potrebné sa ním zaoberať. Argument znie asi takto: „Islamské násilie
bolo potrebné len na obranu a vytvorenie ich spoločenstva. Dnes už nie je potrebné.“
Problém s týmto argumentom spočíva v tom, že Mohamed mal v úmysle, aby
jeho spoločenstvo dobylo svet, v prípade potreby aj silou:
Potom sa apoštol
Alláhov vrátil z Tabúku bez stretu... Moslimovia začali predávať svoje zbrane
a tvrdili, že džihád sa skončil. Táto (správa) sa dostala ku apoštolovi
Alláhovmu, ktorý im v tom zabránil a povedal: Časť mojich ľudí bude pokračovať
v boji za pravdu dovtedy, kým sa objaví Antikrist. (7)
Mohamed chcel a mal
v úmysle, aby jeho nasledovníci pokračovali v násilnom džiháde až do posledného
dňa. Ten džihád bol presne taký istý ako džihád, ktorý vykonával on a ktorý
vykonávali jeho nasledovníci po jeho smrti: zabíjať neveriacich, kým neprijmú
islam. Ich mantrou bolo, „Prijmite islam a budete v bezpečí.“
Mohamed
predvídal, že jeho stúpenci sa odchýlia od Alláhových príkazov a predvídal,
že budú chcieť prestať bojovať a zanechajú jeho víziu, jeho cieľ, jeho pokyn
nenaplnený. Preto odsúdil inovátorov a preto prikázal svojim stúpencom
pokračovať v násilnom džiháde. Chcel, aby sa jeho islam, skutočný islam, praktizoval
navždy v živote jeho spoločenstva.
Záver
Skutočný islam je
Mohamedov islam. Mohamedov islam definujeme tým, čo učil a čo robil. Tieto
činy a učenie sú zdokumentované v islamských zdrojových materiáloch,
Koráne, hadísoch a Síre. Zostavili ich historické školy islamskej teológie
a právnej vedy. Existujú odchýlky, ale tie sú zanedbateľné.
Z tých
islamských zdrojových materiálov sa dozvedáme, že:
- skutočný islam
prikazuje džihád
- skutočný islam praktizuje
otroctvo
- skutočný islam
zabíja svojich odporcov
- skutočný islam zabíja
alebo utláča tých, ktorí odmietajú Mohameda a islamského Alláha
- skutočný islam
klasifikuje ženy ako menejcenných ľudí
Nie je v tom
žiadne tajomstvo. Neexistujú žiadne silné protiargumenty. Skutočný islam je
Mohamedov islam a ako taký obsahuje dobré a zlé príkazy. My sa zameriavame
na tie zlé.
Naliehavo musíme
správne identifikovať a pochopiť skutočný islam a rozpoznať, že islam
teroristov je skutočný islam. Inak nikdy nebudeme schopní formulovať funkčnú
stratégiu alebo odpoveď na problém islamského terorizmu. Pokiaľ ho/ich budeme považovať
len za odchýlku a nie za skutočný islam, nikdy sa nepostavíme koreňu problému a premrháme
milióny dolárov (a životy vojakov a civilistov) investované do
navrhovaných riešení tohto problému. Ak lekár nesprávne identifikuje príčinu choroby,
jeho liek bude prinajlepšom paliatívny a choroba sa vráti. V skutočnosti
dnes mnohí naši politici a odborníci pri riešení terorizmu vystupujú ako magickí
liečitelia. Skutočný islam je vo vojne so všetkým neislamským,
s nemoslimami. Nikto nikdy nemôže vyhrať vojnu, keď nedokáže identifikovať
svojho nepriateľa.
Preto na záver hovorím,
že bežní moslimovia ako takí nie sú našimi nepriateľmi. Oni sú prvými obeťami
tejto násilnej ideológie. Nevyzývame na útok voči moslimom a ich útlaku,
ale na správnu identifikáciu problému a následné úsilie pri navrhovaní vhodného
prístupu k jeho riešeniu. Nie protimoslimská bigotnosť, nie nenávisť voči
moslimom, ale pevný odpor voči zlému učeniu skutočného islamu.
Poznámky
(1) Muslim,
Abu’l-Husain, „Sahih Muslim“, International Islamic Publishing House, Riyadh,
Saudi Arabia, 1971, preložil A. Siddiqi, číslo 3601.
(2) Bukhari,
Muhammad, „Sahih Bukhari“, Kitab Bhavan, Naí Dillí, India, 1987, preložil M. Khan,
zväzok 8, číslo 747.
(3) Tamže, zväzok 1, číslo 387.
(4) Ali Ahmed
Minai, A Time for Renewal.
(5) Korán 6:153.
(6) Sahíh
Bucharí, zväzok 8, číslo 585.
(7) Ibn Sa'd, „Kitab
al-Tabaqat al-Kabir,“ preložil S. Haq, Pakistan Historical Society, zv. 2, strana
206.
Prevzaté z https://www.answering-islam.org/authors/silas/real_islam.html
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára