
Dr. Sami Alrabaa
Som na islam skutočne hrdý. Všetci by sme mali byť.
Oslobodil ženy! Islam je také tolerantné a milosrdné náboženstvo. Preto
nikdy nezabudnite do omrzenia opakovať „pokoj s ním“ zakaždým, keď
spomeniete prorokovo meno. Tu je dôkaz:
Ženy kráčajúce vedľa
modliaceho sa muža rušia jeho modlitbu:
Vyrozprávala Aiša: Zopakovali mi veci, ktoré rušia modlitbu
(a boli to): pes, somár a žena. Povedala som, „Porovnávaš nás (ženy) so
somármi a psami. Pri Alláhovi!“ Videla som, ako sa prorok modlí, kým som
ležala v (mojej) posteli medzi ním a kiblou (smerom modlitby – pozn.
prekl.). Vždy, keď som niečo potrebovala, som si musela sadnúť a obťažovať
proroka, hoci som to nerobila rada. Preto som prekĺzla popri jeho chodidlách.“
(kniha 9, hadís 493)
Aj Žid ruší modlitbu
muža:
Vyrozprával Abdulláh ibn Abbás: Ikrima povedal z poverenia
ibn Abbása: Myslím, že apoštol Alláhov (pokoj s ním) povedal: Keď sa
niekto z vás modlí bez sutry (predmetu slúžiaceho ako bariéra medzi
modliacim sa človekom a kýmkoľvek, kto pred ním prechádza – pozn. prekl.),
pes, somár, prasa, Žid, mág a žena rušia jeho modlitbu, ale modlitba bude platná,
ak pred vami prejdú na vzdialenosť, čo by ste kameňom dohodili.“ (kniha 2, hadís 704)
Prorok Mohamed
diskriminuje aj čierne psy:
Vyrozprával Abú Dharr: Posol Alláhov (pokoj s ním)
povedal: Keď sa niekto z vás modlí a je pred vami niečo, čo je
rovnaké ako zadná časť sedla, ktoré vás zakrýva, poprípade, keď pred vami nič také
nie je, vašu modlitbu preruší, (keď pred vami prejde) somár, žena a čierny
pes. Povedal som: Ó, Abú Dharr, čím sa čierny pes odlišuje od červeného
a žltého psa? On povedal: Ó, syn môjho brata, opýtal som sa posla
Alláhovho (pokoj s ním) to isté a povedal: Čierny pes je diabol. (kniha 4, hadís 1032)
Ženy nesmú cestovať
samé:
(38) Vyrozprával Ibn Umar: Prorok povedal, „Žena by nemala
cestovať sama viac ako tri dni bez dhi-mahram (čiže muža, za ktorého sa nesmie
vydať, napr. svojho brata, otca, starého otca atď.) alebo svojho manžela.“ (kniha 20, hadís 192)
(40) Vyrozprával Abú Hurajra: Prorok (pokoj s ním)
povedal, „Žena veriaca v Alláha a Posledný deň nesmie cestovať jeden deň
a jednu noc sama, pokiaľ s ňou nejde mahram.“ (kniha 20, hadís 194)
Ženy nesmú smútiť tak
dlho, ako chcú. Prečo len štyri mesiace a desať dní? Len Alláh vie:
(49) Vyrozprávala Zajnab bint Abí Salama: Keď zo Šamu prišli
správy o smrti Abú Sufjána, Umm Habíba na tretí deň požiadala o žltý parfum,
navoňala si líca a predlaktia a povedala, „Toto by som nepochybne
nepotrebovala, keby som proroka nepočula hovoriť: Nie je dovolené, aby žena
veriaca v Alláha a Posledný deň smútila viac než tri dni za
ktoréhokoľvek mŕtveho, okrem svojho manžela, za ktorého by mala smútiť štyri
mesiace a desať dní.“ (kniha 23, hadís 370)
Aj nemoslimovia sa
musia podrobiť „právu“ šaría:
(54) Vyrozprával Abdulláh bin Umar: Židia priviedli za
prorokom muža a ženu zo svojich radov, ktorí sa dopustili nezákonného
pohlavného styku (cudzoložstva). Prikázal, aby ich oboch ukameňovali (na smrť),
neďaleko miesta na pohrebné modlitby vedľa mešity. (kniha 23, hadís 413)
Žena smie držať pôst len
s dovolením svojho manžela:
Posol Alláhov (pokoj s ním) povedal: Žiadna žena by
nemala držať pôst, keď je jej druh prítomný (v dome), pokiaľ jej to nedovolil. A nemala
by do svojho domu pustiť žiadneho mahrama (rodinného príslušníka, za ktorého sa
žena nesmie vydať – pozn. prekl.), kým je tam (jej manžel), pokiaľ jej to
nedovolil. Ak niečo minie z jeho zárobku bez jeho súhlasu, polovica
z odmeny je jeho. (kniha 5, hadís 2238)
Ak ako muž uvidíte
cudziu ženu, ihneď bežte za svojou ženou a pomilujte ju, aby ste zahnali
diabla v tej žene:
Džabír povedal, že Alláhov posol (pokoj s ním) videl
ženu, a preto prišiel za svojou manželkou Zajnab, keď vyčiňovala kožu a mal
s ňou pohlavný styk. Potom šiel za svojimi spoločníkmi a povedal im: Žena
prichádza a odchádza v podobe diabla, preto, keď uvidíte ženu, mali by
ste ísť za svojou manželkou, lebo to zaženie pocit, ktorý cítite v srdci. (kniha 8, hadís 3240)
Džabír počul Alláhovho apoštola (pokoj s ním) hovoriť: Keď
vás okúzli žena a uchváti vaše srdce, mali by ste ísť za svojou manželkou
a mať s ňou styk, lebo tým zaženiete to, čo cítite. (kniha 8, hadís 3242)
Ženy sú len krása, postavenie
a viera. Ich mozgy nie sú podstatné:
Abú Hurajra (nech je s ním Alláh spokojný) povedal, že
Alláhov posol (pokoj s ním) povedal: Žena sa môže vydať zo štyroch
dôvodov: pre svoj majetok, svoje postavenie, svoju krásu a svoju vieru, preto
sa snažte získať veriacu, aby ste neutrpeli stratu. (kniha 8, hadís 3457)
Ženy sú nečestné a zbytočné
stvorenia:
Abú Hurajra (nech je s ním Alláh spokojný) povedal, že
Alláhov posol (pokoj s ním) povedal: „Žena je ako rebro. Keď sa ju
pokúsite narovnať, zlomíte ju. A ak ju necháte tak, môžete z nej mať
úžitok, no nečestnosť v nej zostane.“ Podobný hadís bol vyrozprávaný
s iným reťazcom rozprávačov. (kniha 8, hadís 3466)
Žena, ktorá sa
dopustí cudzoložstva, musí byť ukameňovaná na smrť. Obetuje svoj život za
Alláha:
Imrán b. Husajn povedal, že za Alláhovým apoštolom (pokoj
s ním) prišla žena z Džuhajny, ktorá otehotnela v dôsledku cudzoložstva.
Povedala: Alláhov apoštol, urobila som niečo, za čo ma treba potrestať
(predpísaným trestom), tak ma potrestaj. Alláhov apoštol (pokoj s ním)
zavolal jej pána a povedal: „Správaj sa ku nej dobre a keď porodí,
priveď ju za mnou.“ To aj urobil. Potom nad ňou Alláhov apoštol (pokoj
s ním) vyniesol rozsudok, zviazali ju jej šatami, vydal rozkaz
a ukameňovali ju na smrť. Potom sa pomodlil nad jej (mŕtvym telom). Na to
mu Umar povedal: „Alláhov apoštol, pomodlil si sa za ňu, hoci spáchala
cudzoložstvo!“ On povedal: „Vykonala také pokánie, že keby sa malo rozdeliť
medzi sedemdesiatich mužov z Mediny, stačilo by to. Poznáš lepšie pokánie
než toto, kedy obetovala svoj život za Alláha vznešeného?“ (kniha 17, hadís 4207)
Ženy sú nešťastím, zlým
znamením:
Umar b. Muhammad b. Zaíd povedal, že počul svojho otca
rozprávať príbeh od Ibn Umara, podľa ktorého Alláhov posol (pokoj s ním)
povedal: Ak existuje nešťastie, tak sa nachádza v koňovi, v žene a v
dome. (kniha 26, hadís 5526)
Vyrozprával Sa'd ibn Málik: Prorok (pokoj s ním)
povedal: Neexistuje žiadna škoda, žiadna nákaza a žiadne zlé znamenie; ak
v niečom existuje zlé znamenie, tak v dome, v koňovi a v žene. (kniha 29, hadís 3911)
Ženy sú strojmi na
plodenie:
Vyrozprával Ma'kil ibn Jasár: Za prorokom (pokoj s ním)
prišiel muž a povedal: Našiel som peknú ženu s vysokým postavením,
ale neporodila deti. Mal by som sa s ňou oženiť? On povedal: Nie. Prišiel
za ním znova, ale zakázal mu to. Prišiel za ním po tretí krát a (prorok)
povedal: Ožeň sa so ženami, ktoré sú milujúce a veľmi plodné, lebo vďaka
vám (moslimom – pozn. prekl.) počtom prevýšim národy. (kniha 11, hadís 2045)
Žena je neodvratné
zlo a sobáš so ženou je ako kúpa otroka:
Vyrozprával Abdulláh ibn Amr ibn al-'As: Prorok (pokoj
s ním) povedal: Ak sa niekto z vás ožení so ženou alebo kúpi otroka,
mal by povedať: „Ó, Alláh, žiadam ťa o dobro v nej a v povahe,
ktorú si jej dal; hľadám v tebe útočisko pred ňou a pred povahou,
ktorú si jej dal.“ Keď kúpite ťavu, mali by ste ju chytiť za vrch hrbu a povedať
to isté. (kniha 11, hadís 2155)
Ak podnecujete otroka
proti jeho pánovi, nie ste dobrý moslim:
Vyrozprával Abú Hurajra: Prorok (pokoj s ním) povedal:
Ten, kto podnecuje ženu proti jej manželovi alebo otroka proti jeho pánovi, nie
je jedným z nás. (kniha 12, hadís 2170)
Islam ženám sťažuje
rozvod:
Vyrozprával Tawban: Prorok (pokoj s ním) povedal: Ak
nejaká žena žiada svojho manžela o rozvod a nemá na to dobrý dôvod, nebude môcť ovoňať raj. (kniha 12, hadís 2218)
Ak chcete oslobodiť
otroka, osloboďte najprv mužov a až potom ženy:
Vyrozprávala Aiša, Ummul Mu'minin: Al-Kásim povedal: Aiša
chcela oslobodiť dvoch svojich otrokov, ktorí boli manželmi. Preto sa na to
opýtala proroka (pokoj s ním). Prikázal jej, aby oslobodila skôr muža ako
ženu. Rozprávač Nasr povedal: viem to od Abú Alí al-Hanafího z poverenia
Ubdajdulláha. (kniha 12, hadís 2229)
Nútený sobáš
a nútený rozvod:
Vyrozprával Abdulláh ibn Abbás: V časoch apoštola
Alláhovho (pokoj s ním) prijala jedna žena islam; potom sa vydala. Jej
(bývalý) manžel potom prišiel za prorokom (pokoj s ním) a povedal:
apoštol Alláhov, už som prijal islam a ona to vie. Apoštol Alláhov (pokoj
s ním) ju odviedol od jej nového manžela a vrátil ju jej pôvodnému
manželovi. (kniha 12, hadís 2231)
Žiadna prostitúcia
v islame:
Vyrozprával Abdulláh ibn Abbás: Prorok (pokoj s ním)
povedal: V islame neexistuje prostitúcia. Ak niekto robil prostitúciu
v predislamských časoch, dieťa bude prisúdené pánovi (otrokyne). Ten, kto
si nárokuje svoje dieťa bez platného manželstva alebo vlastníctva, nebude
dediť, ani sám nebude zdedený. (kniha 12, hadís 2257)
Podľa správy Medzinárodnej organizácie práce vo švajčiarskej
Ženeve z roku 2008 je Saudská Arábia, kolíska islamu a krajina, v ktorej
funguje právo šaría, jednou z krajín s najvyššou mierou prostitúcie
na svete. Prebieha však tajne.
Syn otrokyne splodený
slobodným mužom nesmie nič zdediť:
Vyrozprával Abdulláh ibn Amr ibn al-'As: Prorok (pokoj
s ním) v súvislosti človekom, ktorého považovali po smrti jeho otca, ktorému
ho prisúdili, za člena rodiny na základe toho, že dediči povedali, že je jedným
z nich, rozhodol, že ak bol dieťaťom otrokyne, ktorá patrila otcovi v čase, keď
s ňou mal styk, patrí medzi uchádzačov o jeho dedičstvo, no z dedičstva, ktoré sa predtým rozdelilo, nedostane nič; dostane
však podiel z dedičstva, ktoré sa ešte nerozdelilo; ale ak sa ho otec, ktorému
ho prisúdili, zriekol, netreba ho rátať medzi dedičov. Ak bol dieťaťom otrokyne,
ktorú otec nevlastnil, alebo ak bol dieťaťom slobodnej ženy, s ktorou mal nezákonný
styk, netreba ho rátať medzi dedičov a nemá zdediť nič, a to ani
v prípade, že ten, komu bol prisúdený, si nárokuje jeho otcovstvo, keďže je
dieťaťom smilstva, či už bola jeho matka slobodná alebo otrokyňa. (kniha 12, hadís 2258)
Lotéria
v islame:
Vyrozprával Zajd ibn Arkam: Keď bol Alí (nech je s ním
Alláh spokojný) v Jemene, priviedli za ním troch ľudí. Mali pohlavný styk so
ženou počas jedného obdobia čistoty. Dvoch z nich sa opýtal: Priznávate
toto dieťa tomuto (mužovi)? Odpovedali: Nie. Potom sa opýtal to isté ich
všetkých. Vždy, keď sa opýtal dvoch z nich, odpovedali záporne. Preto
medzi nimi losoval a dieťa prisúdil tomu, koho vyžreboval. Stanovil mu dve
tretiny krvných peňazí (t.j. cenu matky). O tomto sa potom zmienili
prorokovi (pokoj s ním) a ten sa tak smial, že mu bolo vidno stoličky.
(kniha 12, hadís 2263)
Žena, ktorej manžel
zomrel, nesmie používať mejkap, ani sa obliekať tak, ako sa jej páči. Pre mužov
to neplatí:
Vyrozprávala Umm Salama, Ummul Mu'minin: Prorok (pokoj s ním)
povedal: Žena, ktorej manžel zomrel, nesmie nosiť šaty zafarbené svetlicami farbiarskymi (usfur), ani červeným okrom (mišk) a ozdobami. Nesmie používať hennu a vodu
na oči. (kniha 12, hadís 2297)
Zvláštny príbeh:
Vyrozprávala Aiša, Ummul Mu'minin: Z kmeňa Banú Kurajza
nezabili žiadnu ženu, až na jednu. Bola so mnou, rozprávala a od (mimoriadneho)
smiechu sa váľala po zemi, zatiaľ čo apoštol Alláhov (pokoj s ním) zabíjal
jej ľudí mečmi. Zrazu nejaký muž zavolal jej meno: Kde je? Ona povedala: Tu
som. Opýtala som sa: Čo je to s tebou? Ona na to: Urobila som niečo nové. Ten
muž ju vzal a odsekol jej hlavu. Nezabudnem, že sa mimoriadne smiala, hoci
vedela, že ju zabijú. (kniha 14, hadís 2665)
Diskriminácia
zvierat. Zabíjať treba iba čierne psy:
Vyrozprával Džabír ibn Abdulláh: Prorok Alláhov (pokoj
s ním) prikázal zabiť psy a zabili sme aj psa, ktorého si so sebou
priniesla nejaká žena z púšte. Potom ich zakázal zabíjať a povedal:
Obmedzte sa len na čierne. (kniha 16, hadís 2840)
Je zakázané
vyjadrovať city:
Vyrozprával Abú Sa'íd al-Chudrí: Apoštol Alláhov (pokoj
s ním) preklial nariekajúcu ženu a ženu, ktorá ju počúva. (kniha 20, hadís 3122)
Žena nesmie dať dary
nikomu bez súhlasu svojho manžela:
Vyrozprával Abdulláh ibn Amr ibn al-'As: Prorok (pokoj
s ním) povedal: Žena nesmie dať dar (z majetku svojho manžela) bez jeho
súhlasu. (kniha 23, hadís 3540)
Čo ak má žena
rakovinu v intímnych partiách a potrebuje operáciu?
Vyrozprával Abú Sa'íd al-Chudrí: Prorok (pokoj s ním)
povedal: Muž by sa nemal pozerať na intímne partie iného muža a žena by sa
nemala pozerať na intímne partie inej ženy. Muž by nemal ležať s iným
mužom bez spodnej bielizne pod šatami; a žena by nemala ležať s inou
ženou bez spodnej bielizne pod šatami. (kniha 31, hadís 4007)
Prísna segregácia z hľadiska
šiat podľa pohlaví:
Vyrozprával Abú Hurajra: Apoštol Alláhov (pokoj s ním)
preklial muža, ktorý sa obliekal ako žena a ženu, ktorá sa obliekala ako
muž. (kniha 32, hadís 4087)
Ibn Abú Mulajka povedal, že keď niekto Aiši spomenul, že nejaká
žena nosí sandále, ona odpovedala: Apoštol Alláhov (pokoj s ním) preklial ženy
pripomínajúce mužov. (kniha 32, hadís 4088)
V islame je
zakázané aj používanie parfumu:
Vyrozprával Abú Músa: Prorok (pokoj s ním) povedal: Ak
žena používa parfum a prechádza popri ľuďoch, ktorí môžu zacítiť jej vôňu,
je to... (nevhodné slová). (kniha 33, hadís 4161)
(poznámka prekladateľa – je zaujímavé, že Mohamedovi vadil
parfum v prípade žien, pretože existuje niekoľko hadísov, podľa ktorých on
sám mal parfumy rád a používal ich; pozri napr. hadís Sahíh Bucharí 3:47:756 (prorok neodmietal parfumy ako dar), Sahíh Bucharí 7:72:805 (Aiša parfumovala proroka), Džamí at-Tirmidhí 2:8:991 (Mohamed: najlepšie vonia pižmový parfum)).
Spravodlivosť po
islamsky:
Vyrozprával Wa'il ibn Hudžr: Keď v časoch proroka vyšla
žena von, aby sa pomodlila, napadol a premohol (znásilnil) ju nejaký muž. Kričala
a on odišiel a keď išiel okolo iný muž, povedala: Ten (muž) mi to
urobil. A keď išla okolo skupina emigrantov, povedala: Ten muž mi to
urobil. Šli a chytili muža, ktorého podozrievali, že s ňou mal styk
a priviedli ho za ňou. Povedala: Áno, to je on. Potom ho priviedli ku
apoštolovi Alláhovmu (pokoj s ním). Keď sa (prorok) chystal vyniesť
rozsudok, muž, ktorý ju (skutočne) napadol, sa postavil a povedal: apoštol
Alláhov, to ja som jej to urobil. On (prorok) jej povedal: Choď preč, lebo Alláh
ti odpustil. Ale tomu mužovi (ktorého chytili) povedal zopár dobrých slov a o
mužovi, ktorý s ňou mal styk, povedal: Ukameňujte ho na smrť. Povedal tiež:
Kajal sa tak veľmi, že keby sa podobne kajali ľudia z Mediny, prijal by
som to od nich. (kniha 38, hadís 4366)
Svojvoľnosť:
Vyrozprával Abdulláh ibn Umar: Jedna žena bola mojou
manželkou a miloval som ju, no Umar ju nenávidel. Povedal mi: Rozveď sa s ňou,
ale odmietol som. Umar potom šiel za prorokom (pokoj s ním) a zmienil
sa mu o tom. Prorok (pokoj s ním) povedal: Rozveď sa s ňou. (kniha 41, hadís 5119)
Nájde sa po tomto všetkom ešte niekto, kto tvrdí, že islam nie je „tolerantné náboženstvo“? Všetci by sme mali konvertovať na islam, aby sme sa neskôr stretli s prorokom Mohamedom a jeho nasledovníkmi v raji. Na to sa teším! Vy nie?!
Prevzaté z http://www.islam-watch.org/Sami/Women-in-Words-of-Prophet-Muhammad.htm
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára