streda 5. decembra 2018

Mohamed: Mizogýn - 2. časť


Ženy sú stvorené pre mužov

Korán hovorí:

"Medzi Jeho znamenia patrí, že vám stvoril z vašich duší družky, aby ste u nich pokoj našli a učinil medzi vami láskavosť a milosť. V tom sú veru znamenia ľuďom, ktorí premýšľajú." (13)

Arabský text jasne uvádza že "vám" je mužský tvar, čo znamená, že verš je adresovaný mužom a "u nich" je v ženskom rode. (V skutočnosti Alláh v Koráne nikdy neoslovuje ženy priamo. Vždy hovorí ku prorokovi alebo mužským veriacim. Na ženy je vždy odkazované v tretej osobe.) Čo sa tento verš snaží vyjadriť je, že ženy sú stvorené PRE mužov a sú na to, aby si s nimi užívali.

Veľký islamský učenec Fachr al-Dín al-Rází (nepomýľte si ho s Rhazesom (celé meno Abú Bakr Muhammad ibn Zakaríja ar-Rází - pozn. prekl.), ktorý bol voľnomyšlienkar a ktorý sa Mohamedovi a ostatným prorokom posmieval) v At-Tafsír al-Kabir, komentujúc koránový verš 30:21, napísal:

"Jeho slová 'vám stvoril' sú dôkazom, že ženy boli stvorené ako zvieratá, rastliny a iné užitočné veci, tak ako Najvyšší povedal, 'Stvoril pre vás, čo je na zemi', a to si vyžaduje, aby žena nebola stvorená na uctievanie alebo presadzovanie božích prikázaní. Hovoríme, že stvorenie žien je jedným z milosrdenstiev, ktoré nám boli dané a boh ich poveruje božími prikázaniami, aby naplnili milosrdenstvá, ktoré nám boli dané, a nie sú poverované ako my muži. Lebo ženy nie sú poverené mnohými prikázaniami ako my, pretože žena je slabá, hlúpa, v istom zmysle je ako dieťa a dieťaťu nie sú ukladané žiadne príkazy, ale aby bola Alláhova milosť voči nám úplná, ženy musia byť niečím poverené, aby sa báli súženia z trestu, a tak poslúchajú svojho manžela a zdržujú sa toho, čo je zakázané, inak by sa skazenosť hojne rozšírila."

Hadí Sabzavarí, významný moslimský učenec, vo svojom komentáre ku ďalšiemu veľkému moslimskému mysliteľovi, Sadrovi al-Mote'allihinovi, napísal:

Že Sadr ad-Dín Šírází (iné meno Sadra al-Mote'allihina - pozn. prekl.) klasifikuje ženy ako zvieratá je jemnou narážkou na fakt, že kvôli svojmu nedostatku inteligencie a chápaniu zložitosti a kvôli svojej záľube v ozdobách sveta sú ženy skutočne a oprávnene medzi nemými zvieratami (al-hajwanti al-sa'mita). Majú charakter zvierat (ad-dawwa'b), ale boli prestrojené za ľudské bytosti, aby boli muži ochotní rozprávať sa s nimi a aby ich nebolo treba nútiť do súlože s nimi. Preto sa naše nepoškvrnené právo (šaría al-mutahhar) stavia na stranu mužov a dáva im nadradenosť vo väčšine záležitostí, vrátane rozvodu, "nušuzu" atď. (14)

Títo učenci neformulovali tieto hanlivé poznámky o ženách bez vedomostí. Vykladali slová Mohameda, ktorý bol pre nich najlepším poslom božím a príkladom, ktorý majú nasledovať. Narážky na menejcennosť žien a nedostatok v ich inteligencii a zbožnosti sa v hadísoch a Koráne vyskytujú hojne.

Nakisatan 'aklan wa dinan (nedostatočne inteligentné a zbožné), arabský aforizmus, je narážka na ženy a pochádza zo slov Mohameda.

Ženy, ktoré odmietajú sex, prekľajú anjeli

Nasledujúci hadís taktiež jasne vyjadruje, že ženy sú stvorené pre mužov a pre ich uspokojenie.

"Alláhov apoštol povedal, 'Ak manžel zavolá svoju manželku do postele (t.j. aby mali súlož) a ona to odmietne a bude kvôli nej spať nahnevaný, anjeli ju budú do rána preklínať.'" (15)

Môžeme sa len čudovať, či Alláh nemá na starosti nič lepšie, než si robiť starosti o sexuálne potešenie moslimov! Zdá sa byť absurdné, aby boh nasadil armádu anjelov, ktorí by nerobili nič iné, než vysedávali a preklínali ženy, ktoré sexuálne nepotešia svojich manželov. Preklínať znamená vyvolávať hnev boží. Prečo by boh potreboval toľkých anjelov na vyvolanie svojho hnevu voči chladným ženám, keď ich môže potrestať aj sám? Zdá sa, že je v tom veľa nadbytočností a zlého riadenia. Je to ako keby prezident krajiny chcel od svojho štábu, aby uňho loboval za plány, ktoré chce uskutočniť. Proste to nedáva zmysel. Ak sú títo anjeli platení, tak je to úplná strata božských peňazí a ak nie sú platení, tak je to otroctvo. Nemôžete povedať, že to anjeli robia dobrovoľne, lebo anjeli nerobia nič bez Alláhovej vôle. Existujú aj ďalšie hadísy na túto tému:

"Abú Hurajra (nech je ním Alláh potešený) oznámil, že Alláhov apoštol (nech je s ním pokoj) povedal: Pri tom, v koho rukách je môj život, keď muž zavolá svoju manželku do postele a ona neodpovie, ten, ktorý je v nebi, bude na ňu nahnevaný dovtedy, kým s ňou on (jej manžel) nebude spokojný." (16)

A

"Prorok povedal, 'Ak žena strávi noc mimo postele svojho manžela (nespí s ním), tak na ňu anjeli budú zosielať svoje kliatby, kým sa nevráti späť (ku svojmu manželovi).'" (17)

Ťažko povedať, prečo sa Mohamed tak veľmi zaoberal týmto problémom. Možno nám pomôže, keď si spomenieme, že v čase, keď mnohé jeho manželky boli prevažne dospievajúcimi dievčatami alebo keď boli v dvadsiatych rokoch, bol už starý muž. Museli mu zahnívať zuby a jeho ústa mali odporný zápach. Ako som ukázal v knihe Understanding Muhammad, vydával odporný zápach, ktorý sa pokúšal zamaskovať množstvom parfumu. Bol tiež impotentný. Je prirodzené predpokladať, že jeho mladé manželky netúžili tak veľmi zdieľať svoju posteľ so starým, zapáchajúcim a impotentným mužom ako on. Je možné, že si Mohamed tieto príbehy vymyslel, aby svoje mladé manželky zastrašovaním prinútil prijať jeho sexuálne návrhy, keď sa s nimi chcel "maznať"? Alebo si myslíte, že Alláh je aj kupliar?

Podľa proroka Alláhovho sú mužove sexuálne pudy takým naliehavým prípadom, že jeho manželka musí radšej nechať zhorieť jedlo v peci, než aby ho nechala samého v posteli s erekciou.

Prorok Alláhov povedal: Keď muž zavolá svoju manželku, aby uspokojila jeho túžbu, musí za ním ísť, aj keď je zaneprázdnená pri peci." (18)

Predstavte si deti, ktoré prišli domov:

- Mami, sme doma a máme hlad.
- Och, prepáčte, ale večera zhorela.
- Ach, zaseeeeee?
- Áno, moji drahí. Ocko mal stav núdze, ktorému sa mama musela venovať.
- Ale mami, to isté si hovorila aj včera.
- Viem, zlatko moje. Ocko v poslednom čase trávi mnoho času na internete.

Sú ženy ohanbím?

Ako keby všetky tieto hanlivé poznámky voči ženám nestačili, Mohamed ich dokonca porovnával s ohanbím.

Ali oznámil, že prorok povedal: "Ženy majú desať ('awrat). Keď sa vydá, manžel zakryje jednu, a keď zomrie, hrob zakryje desať." (19)

Čo je 'awrat? Encyklopédia islamu definuje 'awrat ako ohanbie, to jest "vonkajšie genitálie, najmä ženské." (Po latinsky pudendum znamená (doslova) vec, za ktorú sa treba hanbiť.)(20)

Podľa nasledujúceho hadísu ženy nielen, že majú desať 'awrat, ale žena samotná je vnímaná ako 'awrat:

"Žena je 'awrat. Keď ide von (z domu), víta ju diabol." (21)

Ženy sú odrádzané od toho, aby chodili von z domu, aj keď sa chcú pomodliť v mešite.

"Žena je najbližšie ku tvári boha, keď sa nachádza vnútri svojho domu. A modlitba ženy v dome je lepšia než jej modlitba v mešite." (22)

Toto má ďaleko od čias, kedy si Arabi ženy vážili, načúvali ich radám a nasledovali ich ako vodkyne a prorokyne. Postupne, ako boli nové generácie indoktrinované učením nového zjavenia, začali ženami pohŕdať a napokon moslimky stratili svoje práva v spoločnosti, spolu so svojou dôstojnosťou.

Ženy majú menej zákonných práv

"Nedostatok žien" v inteligencii ovplyvňuje tiež ich zákonné práva.

A dosvedčte to dvoma svedkami z radov vašich mužov. Ak by to neboli dvaja muži, tak muž a dve ženy z radov svedkov, s ktorými súhlasíte, ak by sa jedna z nich zmýlila, pripomenie to jedna z nich tej druhej. (Korán 2:282)

Inými slovami, žena nielen, že nemôže svedčiť proti zločincovi, ale pokiaľ neexistuje mužský svedok, svedectvá ľubovoľného počtu žien bez svedectva muža sú bezcenné. To znamená, že ak je žena znásilnená a nedokáže predviesť žiadnych mužských svedkov (logicky je tomu tak skoro vždy), nemôže svedčiť proti svojmu útočníkovi. Jej svedectvo sa však môže považovať za priznanie smilstva a môže byť použité proti nej. Taktiež, ak obeť znásilnenia otehotnie, je to dôkazom cudzoložstva a mohla by byť obvinená a odsúdená na trest smrti ukameňovaním. Pred niekoľkými rokmi bola Amina Lawal odsúdená islamskými súdmi v Nigérii na ukameňovanie, len čo prestala kojiť novorodenca. Otec dieťaťa nemohol byť obvinený z cudzoložstva, lebo jej svedectvo nestačilo. Tento prípad sa dostal do pozornosti svetovej verejnosti a islamské súdy museli napokon ustúpiť, no udiali sa a naďalej sa dejú tisíce takýchto prípadov a ženám sa deje nespravodlivosť bez toho, aby o tom niekto vôbec počul.

Ženy dedia menej

Moslimskí apologéti tvrdia, že pred islamom ženy nemali vôbec žiadne práva a nedostávali žiadne dedičstvo. Nie je to tak. Chadídža svoj majetok zdedila. Keď Mohamed rozhodol, že ženy by mali dostávať polovicu dedičstva, ktoré dostávajú ich pokrvní bratia, ženy to neoslavovali.

Boh vám odkazuje o vašich deťoch: Mužskému potomkovi náleží rovnaký podiel, aký náleží dvom potomkom ženského pohlavia. (Korán 4:11)

Faktom je, že mnohé, vrátane jeho vlastných manželiek, sa sťažovali, že toto dojednanie je voči ženám nespravodlivé.

Umma Salmah povedala: "Ó posol Alláhov! Muži chodia do boja (môžu zbierať korisť), ale my nechodíme do boja a dostávame polovicu dedičstva (ktoré dostávajú muži)." (t.j. pokrvní bratia dostávajú dvojitý podiel pokrvných sestier.) Na to bol zjavený verš "A neželajte si... (4:32)". (23)

A neželajte si to, čím Boh uprednostnil niektorých z vás pred inými. Muži majú podiel z toho, čo získali a ženy majú podiel z toho, čo získali. (Korán 4:32)

Ak sa sťažovali, tak je jasné, že im boli odňaté ich práva. To stačí ako dôkaz, že ženy mali pred islamom viacej práv na dedičstvo než koľko im pridelil Mohamed.

Mohamedov názor na ženy

Prorok Alláhov mal takú nízku mienku o ženách, že ich porovnával s obrábanou pôdou alebo poľom a povedal, že do nich môžete vstúpiť, odkiaľ chcete (anná ši'tum).

Ženy vaše sú pre vás poľom, vchádzajte teda na pole svoje, odkiaľ chcete... (2:223; Toto je presný preklad. Preklady od moslimov sú často prikrášlené)

Nie je vhodné byť opisnejší, ale je zjavné, že slová anná ši'tum (odkiaľ chcete) dovoľujú mužovi vstúpiť do ženy z každého preniknuteľného otvoru. To viedlo moslimov k tomu, aby nepovažovali ženy za nič iné než hračky stvorené na uspokojenie mužov.

Umar raz rozprával, keď do toho zasiahla jeho manželka, na čo jej povedal: "Si hračka, ak ťa budeme potrebovať, zavoláme ťa." (24)

Najvýznamnejší islamský učenec al-Ghazalí povedal:

V spoločnosti žien, pri pohľade na ne a hraní sa s nimi je duša osviežená, srdce je oddýchnuté a muž je posilnený na uctievanie boha... to preto boh povedal: "aby u nej pokoj našiel." (Korán 7:189)(25)

Verš, na ktorý Ghazalí naráža, je 7:189.

On vás stvoril z duše jednej a z nej učinil jej družku, aby u nej pokoj našiel.

Je očividné, že Mohamed nemal mnoho úcty voči ženám.

Prorok povedal, "Mužom som po sebe nezanechal žiadne škodlivejšie súženie než ženy." (26)

Na inom mieste porovnáva ženy so zlomeným rebrom.

Žena je ako rebro. Keď sa ho pokúšate narovnať, zlomíte ho. A ak ju necháte na pokoji, budete z nej mať úžitok a krivosť zostane s ňou. (27)

Tento hadís je klasifikovaný ako "odsúhlasený" (resp. sahíh - autentický - pozn. prekl.), lebo o ňom informujú aj ostatní zberatelia hadísov. V ďalšom hadíse povedal:

Žena sa približuje a vzďaľuje v podobe diabla, preto, keď niekto z vás vidí ženu, by mal ísť za svojou manželkou, lebo tým zaženie, čo cíti vo svojom srdci. (28)

Ženy na vrchole

Pred islamom mali ženy v nearabských krajinách ako Perzia a Byzancia viacej práv než v arabských krajinách. V skutočnosti sa ženy v Iráne mohli stať kráľovnami a panovníčkami. Čo si o tom myslel Mohamed?

Keď sa prorok dopočul správy o tom, že Peržania urobili dcéru Chosraua svojou kráľovnou (panovníčkou), povedal, "Národ, ktorý urobí ženu svojou panovníčkou, nikdy neuspeje." (29)

Niekto sa ma opýtal, prečo potom boli v niektorých islamských krajinách ako Bangladéš a Pakistan ženy premiérkami? Odpoveďou je, že mnohí moslimovia nepoznajú svoje náboženstvo a nevedomky dodržiavajú zvyky svojho predislamského obdobia "džahilíja". Džahilíja znamená obdobie nevedomosti a moslimovia nevedome často robia veci, ktoré nie sú islamské. Taliban pozná skutočný islam. Čím je krajina islamskejšia a čím viacej toho šaría ovláda, tým viac ženy strácajú svoje práva a privilégiá.

Vraždenie novorodených dievčatiek

Jeden argument, ktorý moslimskí apologéti uvádzajú ako dôkaz, že Mohamed oslobodil ženy, je koránový príkaz nepochovávať novorodené dievčatká zaživa. Chcú, aby ste verili, že tento hnusný čin bol bežným zvykom Arabov, ktorý bol zrušený až po nástupe islamu. Tento mýtus však môžeme zamietnuť jednoduchou logikou. Ak bol tento zvyk taký bežný, ako by si Arabi mohli dovoliť mať niekoľko manželiek a ako ich rasa vôbec prežila?

Vraždenie novorodených dievčatiek sa praktizuje v Číne a v Indii dokonca i dnes. Deje sa to len medzi najmenej vzdelanými a najchudobnejšími ľuďmi. Tento odporný zvyk je nezákonný a je to zločin, ktorý sa v oboch krajinách prísne trestá. Nie je dôvod veriť, že v Arábii to bolo iné. Iste, mnohí Arabi pohŕdajú týmto činom. Jednoducho je proti ľudskej povahe. Keď ho Mohamed zakázal, opakoval názor väčšiny a povedal, čo už každý vedel. Je to ako keby dnes samozvaný prorok zakázal pitie a šoférovanie. Považovalo by sa to za významné učenie?

Mohamedovi sa podarilo vykresliť ženu ako zlú, nepoctivú a nedostatočne inteligentnú, stvorenú len pre potešenie muža, ktorej jedinou funkciou je byť inkubátorom pre jeho deti, ktorá mu musí slúžiť a byť mu poslušná, ktorá nie je schopná zodpovednosti za vlastný život a musí byť zaopatrovaná mužom, ktorá by mala dostávať menej dedičstva a ktorej svedectvo je hodné polovice svedectva muža, lebo je považovaná za hlupaňu s chybnou pamäťou!

Ženy toho v islame stratili veľa, vrátane práva cestovať osamote. (30)

Poznámky

13 - Korán 30:21
14 - (Citované v Sorouš Abdulkarím, Farbeh-tar az eideoloži, Serat, Teherán, 1373 po hidžre)
18 - Miškat al-Masabih, anglický preklad, kniha I, časť "Povinnosti manžela a manželky", hadís číslo 61 (pozri tiež hadís Džamí at-Tirmidhí 2:10:1160 - pozn. prekl.)
19 - Kanz-el-'Ummal, zväzok 22, hadís číslo 858, pozri tiež Ihy'a
20 - The World Book Dictionary, Ulum Ad-dín od Ghazalího, Dar al-Kotob al-'Elmeyah, Bejrút, zv. II, Kitab Adab al-Nikah, s. 65
21 - Ihya Ulum Ad-dín od Ghazalího, Dar al-Kotob al-'Elmeyah, Bejrút, zv. II, Kitab Adab al-Nikah, s. 65. Vyrozprával Tirmidhí ako pravý a dobrý hadís.
22 - Ihya Ulum Ad-dín od Ghazalího, Dar al-Kotob al-'Elmeyah, Bejrút, zv. II, Kitab Adab al-Nikah, s. 65. Vyrozprával Tirmidhí ako pravý a dobrý hadís.
24 - Al-Musanaf od Abú Bakra Ahmad Ibn 'Abd Alláh Ibn Músa Al-Kanadího, ktorý žil v roku 557 po hidžre, zv. 1, časť 2, s. 263. Pozri tiež Ihya Ulum Ad-din od Ghazalího, Dar al-Kotob al-'Elmeyah, Bejrút, zv. II, Kitab Adab al-Nikah, s. 52.
25 - Ihya Ulum Ad-din od Ghazalího, Dar al-Kotob al-'Elmeyah, Bejrút, zv. II, Kitab Adab al-Nikah, s. 34.

(Poznámka prekladateľa - v poznámkach číslo 19, 20, 21, 22, 24 a 25 cituje Ali Sina hadísy, ktoré sa nenachádzajú v zbierkach autentických hadísov, preto ich treba brať so značnou rezervou)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára