pondelok 20. mája 2024

Prečo sa moslimovia neintegrujú do západnej spoločnosti?


Hugh Fitzgerald

(článok je pôvodne z roku 2005, takže môžeme posúdiť, do akej miery je ešte aktuálny – pozn. prekl.)

Za to, že sa moslimovia v krajinách neveriacich nedokážu integrovať, je plne zodpovedný samotný islam. A tu sú dôvody:

1) Samotný islam učí moslimov podozrievať, nenávidieť, odmietať dôverovať a ponúkať len predstierané priateľstvo všetkým nemoslimom. V Koráne a hadísoch sa o tom píše na viacerých miestach. „Neberte si kresťanov a Židov za priateľov, lebo oni sú si priateľmi navzájom“. „Zabíjajte neveriacich, kdekoľvek ich nájdete.“ Tam nie je veľa priestoru na nuansy. Príbehy v hadísoch o víťazstve nad nemoslimami, o ich zabíjaní a o zhabaní ich žien a majetku, o ktorých sa Mohamed domnieval, že on a jeho muži majú právo na nich zaútočiť (aj keď im dotyční nič neurobili) takýto postoj ešte viac podporujú.

Potom sú tu všetky príbehy o samotnom Mohamedovi. Čo pre niekoho znamená, keď sa dozvie, že Mohamed s uspokojením sledoval, ako bolo 600 až 800 členov Banú Kurajza, zviazaných a bezmocných, sťatých jeden po druhom? Povzbudzuje to k mierovému spolužitiu alebo tej slávnej „convivencii“, ktorá bola údajne takou srdcervúcou črtou islamského Španielska – ktoré sa pre niekoho stalo vzorom toho, čo zrejme považujú za nevyhnutne islamizovanú Európu? Ak áno, mali by si trocha dôkladnejšie prečítať dejiny islamského Španielska (rada: neverte ani slovo tej sentimentalistke menom Maria Rosa Menocal, „riaditeľke Whitneyho centra pre humanitné vedy“ na univerzite Yale – vypovedá to veľa o stave amerického vzdelávania).

Môže byť dosť ťažké pracovať pre neveriacich zamestnávateľov alebo dobre vychádzať s neveriacimi kolegami, ak človek neustále prejavuje len zle skrývané – alebo niekedy dobre skrývané – nepriateľstvo. Ani moslimský pocit oprávnenosti moslimov neuľahčuje moslimom znášať, alebo znášať s dobrou vôľou, takéto usporiadanie: islam by mal právom dominovať, moslimovia by mali vládnuť, je proti prírode, proti všetkému, čo je správne a spravodlivé, aby sa moslimovia museli prispôsobovať nemoslimským zvykom, zákonom a spôsobom správania. Ak musia, mali by tak robiť len dočasne – kým moslimovia nebudú dostatočne silní, čo sa môže stať oveľa skôr, ako sa stanú absolútnou väčšinou. Stačí sa pozrieť na všetky požiadavky, ktoré neustále kladú, aby sa neveriaci začali správať, aj keď nemusia, ako dhimmí: ochotní ustupovať, ospravedlňovať, ohýbať chrbát pred moslimskými nehoráznosťami formou skutkov, slov alebo postojov – nehoráznosťami, ktoré môžu byť zrejmé všetkým, ktorí si zachovali zdravý rozum.

2) Fatalizmus inšalláh. Hlboké presvedčenie vo vôľu Alláha, Alláh ta'ala (Alláh vie najlepšie), narážky pri každom pozdrave, odseku, vete.

3) Zvyk podriadenosti – mentálnej podriadenosti – nepodporuje skepticizmus, živosť, „myslenie mimo hlúpej škatuľky“ a tak ďalej. Zvyk mentálnej podriadenosti podporuje – zvyk mentálnej podriadenosti. To môže obmedzovať podnikateľskú činnosť, rovnako ako môže mrzutá nechuť k vlastnému postaveniu, postaveniu moslimov, ktorí nevládnu nad nemoslimami, ale musia sa prispôsobiť, pomôcť vysvetliť ťažkosti so zamestnávaním moslimov na nemoslimskom pracovisku.

4) Prečo by neveriaci mali chcieť zamestnať moslimov? Prečo by si mali chcieť vytvoriť nepríjemné pracovné prostredie? Fetišisti uctievajúci rozmanitosť si to môžu želať: povedzme noviny, ktoré si myslia, že „najlepším spôsobom“, ako informovať o moslimoch, je zamestnať moslima (čo je v skutočnosti pravdepodobne najhorší spôsob, pokiaľ sa rovná zvyčajnej apologetike a dezinformáciám). Samozrejme, niekedy sa stretávame s tými, ktorí sa buď veľmi dobre skrývajú, alebo v skutočnosti nemusia cítiť – ako „moslimovia len na identifikačné účely“ – nepriateľstvo voči nemoslimom, ktoré im islam vštepuje. Ale aj tí, ktorí nikdy nechodia do mešity, môžu niekedy náhle vzplanúť, náhle prepadnúť hystérii, keď sa niekto čo i len okrajovo dotkne témy islamu – akoby to bola jednoducho téma úplne neprístupná pre neveriacich. A ako sa dá v dnešnej dobe diskutovať o čomkoľvek v správach zo sveta bez toho, aby sa hovorilo o islame? Túto reakciu môžeme vidieť aj u niektorých zo zdanlivo najviac pozápadnených, najsofistikovanejších a najspokojnejších moslimov – náhly hnev, náhly príval zúrivej obranyschopnosti, ktorá prekonáva pravdu a spôsobuje, že aj niekto, kto bol pred chvíľou taký pokojný, taký racionálny, zdanlivo súčasťou rovnakého morálneho a intelektuálneho vesmíru – a kto ešte pred minútou mohol sám útočiť na aspekty islamu – sa v prípade, že neveriaci s útokom súhlasí alebo sa opováži pridať do diskusie vlastné poznámky, stiahne do obranného režimu.

5) Moslimovia žili v priebehu času a priestoru v krajinách, ktoré dobyli, z koristi získanej od nemoslimov, a pokračovali vo vykorisťovaní týchto nemoslimov prostredníctvom džizje a inými spôsobmi. Ako dobre vedia historici skúmajúci Indiu, hinduisti boli spočiatku vystavení masovým popravám a masovému zotročovaniu. Niektorí z týchto zotročených konvertovali na islam. Iní nečakali na zotročenie, ale konvertovali po tom, ako boli svedkami reálneho života za vlády moslimov. Ale moguli – a dokonca aj prví moslimskí vládcovia z počiatočných výbojov – si uvedomovali, že ak jedinými možnosťami dostupnými pre hinduistov – keďže nepatrili medzi ľudí knihy (ahl al-kitáb), nesmeli žiť a otvorene praktizovať svoje náboženstvo – sú smrť alebo prestup na islam, potom nakoniec nezostanú žiadni nemoslimovia, ktorých by bolo možné ekonomicky vykorisťovať pre účely moslimského štátu. Tým by sa mohol skončiť povestný mogulský luxus, povestná mogulská veľkoleposť, ktorá určitých spisovateľov tak veľmi nadchýna (ako napríklad vznešenú a učenejšiu Barbaru Cartlandovú alebo Williama Darlympleho). Hinduisti získali „čestné“ postavenie dhimmí nie z moslimskej milosti, ale preto, že ich tým vládnuci moslimovia mohli takto ekonomicky vykorisťovať prostredníctvom džizje (ktorú sa tolerantnému, synkretistickému Akbarovi podarilo dočasne pozastaviť – čo je ďalší dôvod, prečo si hinduisti na Akbara spomínajú s láskou a prečo ním moslimovia opovrhujú).

Ďalším spôsobom, ako nájsť korisť alebo otrokov, ktorí sa dali vykorisťovať, boli neustále nájazdy otrokárov. Islam vytvoril otrockú spoločnosť – otrokov na konských chrbtoch, otrokyne v háreme, otrokov na stavbu paláca Mulaj Hassana alebo Tádž Mahalu. Všade, kde boli otroci z nemoslimských krajín – z čiernej Afriky desiatky miliónov, otroci zo slovanských krajín, Gruzínska a Čerkeska v počte mnohých miliónov a otroci, ktorých po stáročia zajímali nájazdnícke skupiny, ktoré sa vyloďovali, ničili dediny a zajímali dedinčanov na pobreží západnej Európy. Aj to bolo zdrojom bohatstva a korzári, ktorí opúšťali prístavy v severnej Afrike, najmä Alžír, v skutočnosti pokračovali v nájazdoch na kresťanské lode až do dvoch udalostí – americkej vojenskej reakcie na berberských pirátov a potom do obsadenia Alžíru podráždenými Francúzmi v roku 1830, ktoré skoncovalo s korzármi a ich úradne schválenými nájazdami na kresťanský náklad a zotročovanie neveriacich námorníkov.

Korzárske pirátstvo sa zastavilo alebo si našlo nové spôsoby vyjadrenia, ale džizja v skrytých podobách pokračovala. Arabské a moslimské štáty majú ekonomiku, ktorá do veľkej miery závisí od jednej z dvoch vecí:

1) moslimské štáty bohaté na ropu a plyn sú závislé od tejto manny od Alláha – a presne tak to aj vnímajú. Oni túto geologickú náhodu nepovažujú za geologickú náhodu, ale za znamenie Alláhovej priazne – prečo inak by toľko ropy ležalo pod krajinami dar al-islam?

2) arabským a moslimským štátom, ktoré nevlastnia ropné bohatstvo, sa namiesto toho, aby sa o toto bohatstvo podelili moslimské štáty bohaté na ropu, podarilo dostať na zoznam krajín, ktoré si od neveriacich krajín zaslúžia zahraničnú pomoc. Zdá sa, že tá údajná lojalita ummy al-islamíjja sa zrazu vytráca, keď ide o peniaze z ropy, okrem súm dávaných na odmeňovanie samovražedných bombových útočníkov medzi „Palestínčanmi“ a samozrejme na všetky významné zbrojné projekty. Nezáleží na tom, aké skorumpované, plné antiamerikanizmu a antisemitizmu tieto krajiny môžu byť, západné peniaze do nich prúdia aj naďalej: do Egypta (60 miliárd dolárov len z Ameriky), Pakistanu, Jordánska a úderným jednotkám džihádu proti Izraelu, miestnym Arabom, ktorí boli po roku 1967 starostlivo premenovaní na „palestínsky ľud“, aby sa zakryla základná povaha a konečné ciele (mimochodom, nie celkom skryté) arabskej vojny proti Izraelu, neveriacemu suverénnemu štátu uprostred dar al-islam, ktorý musí z arabského a moslimského pohľadu skôr či neskôr zmiznúť. Je to vec hrdosti. Je to vec sebaúcty. Je to vec toho, ako sa na seba Arabi a moslimovia pozerajú. Na čom inom by mohlo záležať?

Deväť miliárd dolárov, ktoré sľúbila skupina G8 v Gleneagles na udržanie neživotaschopného štátu nad vodou, alebo štátu, ktorý bude životaschopný len na úkor malého Izraela, lebo z nejakého dôvodu všetci ignorovali skutočnú históriu tejto oblasti, demografiu, povahu vlastníctva pôdy a rovnako sa rozhodli uplatňovať pravidlá týkajúce sa územia buď získanom od agresora, alebo ak nebolo získané priamo, pridelenému jednému z víťazných členov koalície – pravidlá, ktoré sa uplatňovali po každej vojne. Veď ako inak by Taliansko získalo Hornú Adižu, ktorá mala v čase odovzdania 97% nemecky hovoriaceho obyvateľstva a ktoré bolo etnicky súčasťou Deutschtumu (nemectva – pozn. prekl.)? Kto z nás si však myslí, že Taliansko nemalo nárok na Bolzano, ktoré vlastní, a malo by ho vrátiť Rakúsku? A čo všetky zmeny hraníc po Druhej svetovej vojne a vyhnanie etnických Nemcov z Česko-Slovenska (3 milióny Sudeťanov), z Poľska a iných krajín, nehovoriac o zabranom území (Kaliningrad bol kedysi Kantovým Königsbergom)?

Napriek tomu Američania a Európania platia džizju „Palestínčanom“ a boja sa s tým prestať, rovnako ako naďalej platia Pakistanu, podporovateľovi a propagátorovi Talibanu, podporovateľovi a propagátorovi Dr. A. Q. Chána (bez ktorého by Severná Kórea nebola takým problémom, akým je dnes). Pokračujeme v podplácaní namiesto toho, aby sme prečítali Pakistanu zákon o výtržnostiach a pohrozili mu, že zničíme nielen jeho armádu (zadržaním všetkých súčiastok a všetkých budúcich dodávok), ale aj jeho ekonomiku (nikto nemusí kupovať pakistanský textil a koberce vyrábané deťmi a kým táto ekonomika – teda jej zamíndári – prosperuje, môže sa to za minútu skončiť; zamíndár – autonómny alebo poloautonómny feudálny panovník na Indickom subkontinente – pozn. prekl.).

V Európe majú moslimovia rovnaký postoj. Majetok a ženy neveriacich patria im. Nie je nič zlé na zaberaní majetku neveriacich. Nie je nič zlé na znásilňovaní neveriacich žien. Nie je náhoda, že 70% väzňov vo Francúzsku tvoria moslimovia; že 70% znásilnení žien v Škandinávii majú na svedomí moslimovia; že obchodníci s drogami v Holandsku a spacciatori di droga v Taliansku sú moslimovia – nie, nemalo by to prekvapiť.

Čo však prekvapuje je neschopnosť moslimského sveta pochopiť, že toto všetko zapadá do ucelenej ideológie, ktorá prakticky znemožňuje, aby sa moslimovia – pokiaľ zostanú úplnými veriacimi alebo sa stanú úplnými veriacimi – niekedy pohodlne začlenili do západnej alebo inej nemoslimskej spoločnosti, mravov, zvykov a zákonov alebo aby niekedy prijali myšlienku života v spoločnosti, kde majú byť spôsoby a chápanie neveriacich trvalé. Toto moslimov znepokojuje. Nie je to správne. Svet napokon patrí Alláhovi a jeho ľudu. Práve im patrí majetok a ženy ostatných. Nie každý veriaci to cíti, ale v kánonických textoch a z nich logicky odvodených princípoch a v postojoch a atmosfére, ktoré tieto princípy a celý systém islamu vyvolávajú, nie sú tieto názory zvláštne, ale prirodzené a známe.

A potom je tu ďalší problém: problém „umiernených“ moslimov – teda uvoľnených alebo neokázalých moslimov, takých, ktorí sa dnes nemusia správať podľa zásad islamu, ale zrazu môžu nadobudnúť hlbokú duševnú potrebu vrátiť sa k islamu, z akýchkoľvek dôvodov. Keď je človek v duševnom zmätku a náhodou je moslim, ktorý má k dispozícii úplné vysvetlenie vesmíru a úplnú reguláciu existencie, môže celkom ľahko dospieť k tomu, že sa na vesmír bude pozerať cez prizmu islamu.

A nemusí to byť nič politické – nič v novinách, čo človeka vyburcuje. Smrť v rodine, strata zamestnania, neprijatie na určitú školu, pocit, že ostatní nemajú rovnaký svetonázor a nevidia dôvod, prečo by sa mu mali prispôsobiť, a samozrejme depresia, ktorá môže na mnohých z nás, moslimov aj nemoslimov, kedykoľvek doľahnúť – to všetko je dôvodom na poplach. Ale nemoslimovia poskytujú svoje vlastné odpovede, svoje vlastné domáce riešenia, ako len môžu, a tieto odpovede a pripisovanie viny za ich problémy môžu byť rôzne, rovnako ako ich rodičia, družky, deti, súrodenci, zamestnávateľ, systém, hviezdy, osud, hladina cholesterolu, hladina sérotonínu, dokonca – niekedy – aj oni sami. Moslimom stačí pozrieť sa na jedinú vec, ktorú vždy obviňujú: na neveriacich. Ich úskoky, ich našepkávanie Šajtána (arabský výraz pre Satana – pozn. prekl.), ich dekadencia, ich ľahostajnosť, ich čokoľvek, z čoho sú neveriaci vinní. A len čo nemoslimský moslim, „moslim len na identifikačné účely“, začne znovu objavovať islam a vracať sa ku nemu, môže sa zmeniť na to druhé – na moslimského moslima. A to je problém, trvalý problém neveriacich, ktorí neurobili nič, čím by si zaslúžili túto vždy pripravenú, túto všadeprítomnú vinu.

Neexistuje riešenie. Zníženie počtu moslimov a ich moci a zabezpečenie toho, aby sa krajiny neveriacich nezapájali do nejakého pokusu o získanie moslimov zmenou vlastných zákonov a zvykov, ale aby zostali neúprosne samé sebou, alebo možno zámerne skôr nepriateľské namiesto priateľské voči islamu, aby tí, ktorí teraz tvrdia, že „uvažujú o odchode“, skutočne odišli – ak by im v tom chcel niekto zabrániť – by mali byť ciele neveriacich, ktorí sa zaoberajú len obranou pred nositeľmi džihádu, na celom svete.


Prevzaté z https://www.jihadwatch.org/2005/08/fitzgerald-why-dont-muslims-integrate-into-western-societies

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára