pondelok 5. apríla 2021

Islam a čierna hrdosť


Jedným z najčudnejších prejavov Afroamerickej hrdosti je v súčasnosti jej identifikácia s islamom. Tak ako sviatok Kwanzaa, aj islam má v černošskej Amerike oveľa kratšiu a menej pamätihodnú históriu, než si väčšina ľudí uvedomuje.

Podľa príbehu sa v roku 1930 zjavil Alláh ľuďom z Detroitu v podobe záhadného muža menom „Fard“. Alláhova ľudská podoba vyzerala, akoby bola afrického a arabského pôvodu a tvrdila, že sa narodila v Mekke a je potomkom proroka Mohameda. Kázal posolstvo rasovej identity a tvrdil, že islam bol pravým náboženstvom amerických černochov, kým ich oň nepripravil biely človek (iróniou je, že ľudia, ktorí Mohameda poznali, ho opisovali ako „bieleho muža“).

Fard bol v skutočnosti len drobný podvodník menom Wallace Dodd Ford, ktorý si odsedel tri roky v San Quentine za obchodovanie s drogami. V čase, keď mnohí Afroameričania začali vytvárať skupiny rasovej identity okolo charizmatických osobností ako Marcus Garvey, sa ubral do Detroitu. Samozrejme, rasové povedomie v tom čase rozhodne nebolo len „černošskou záležitosťou“, lebo 20. roky boli obdobím, kedy v Amerike dosahoval vplyv Ku Klux Klanu vrchol.

Čo je zaujímavé, Ford nebol ani afrického, ani arabského pôvodu, ako tvrdil. Bol krížencom Európana a Polynézanky. Ale keď sa mu naskytla príležitosť, využil ju a ako pouličný kazateľ si zanedlho získal dosť veľa nasledovníkov medzi ľuďmi, ktorí vedeli oceniť neskrývane rasistickú teológiu pretrvávajúcu napriek svojej strelenosti do dnešných dní.

Podľa Forda a jeho Islamského národa boli Afričania pôvodným a jediným národom sveta (božským a neskazeným), kým diabolský vedec menom Jakub počas zákerného experimentu s tragickými následkami nevynašiel belochov. Islam je pravé náboženstvo a v určitom momente pošle Alláh vesmírnu loď, aby zo zeme odstránil bielych ľudí (Korán v skutočnosti tvrdí, že černosi sa stali čiernymi preto, lebo žili bližšie ku miestu, kde vychádza slnko – čo by bolo možné len vtedy, keby zem bola plochá).

Hoci je ťažké predstaviť si, že takémuto bláznovi bude v tomto pokrokovom veku niekto venovať pozornosť, faktom je, že Louis Farrakhan dostáva zakaždým, keď plánuje jeden zo svojich pochodov „človeka milión“, oveľa viac. Prominentné politické osobnosti ako Jesse Jackson a Al Sharpton sa vždy postavia do radu za vodcu organizácie, ktorá otvorene zastáva posolstvo rasovej nadradenosti. V roku 2005 sa na takúto udalosť prepožičal aj Bill Clinton – samozrejme, mal sa stať prvým černošským prezidentom (aspoň pre černochov, ktorým sa podarilo prežiť jeho neochotu zastaviť genocídu v Libérii, Sierra Leone, Sudáne, Zaire, Burundi a Rwande – keďže za osem rokov Clintona v úrade prišlo vo vojnách o život viacej Afričanov, než koľko ich bolo privedených v okovách do Ameriky).

Je len príhodné, že najväčšia a najakceptovanejšia organizácia šíriaca rasovú nenávisť v Amerike vznikla za zradných a hlúpych okolností. Ford nebol len vynachádzavý kazateľ nenávisti, ale aj šikovný podvodník. Od najchudobnejších ľudí v krajine bral 10 dolárov (uprostred ekonomickej depresie), aby im vyveštil ich „pôvodné“ moslimské meno a mal tiež pomery s niekoľkými ženami. V roku 1933 (a opäť v roku 1934) ho po rituálnej vražde spáchanou oddaným stúpencom polícia požiadala, aby opustil mesto. Po druhý krát sa mu podarilo zmiznúť tak dobre, že mnohí verili, že ho zabil jeho potomok Elijah Muhammad.

Tak ako Ford, aj Elijah Muhammad bol podvodník. Mal niekoľko detí z nezákonných vzťahov a tým sklamal niekoľkých svojich prívržencov.

Jedným z nich bol Malcolm X, ktorý odcestoval do Mekky na púť hadždž zhruba v rovnakom čase a keď sa vrátil, mal ešte viac dôvodov byť rozčarovaný z Islamského národa. Tradičný islam môže byť umelé náboženstvo vytvorené za veľmi krutých podmienok v 7. storočí, ale aspoň v ňom nie sú reči o UFO alebo diabolských vedcoch a nevylučuje ani žiadnu rasu. Malcolm bol dojatý pohľadom na ľudí všetkých rás, chodiacich spolu do kruhu okolo čierneho kameňa, a opustil Islamský národ. Krátko na to ho kvôli jeho princípom zabili stúpenci Elijaha Muhammada.

V súčasnosti vedie Islamský národ Louis Farrakhan, ktorý sa v roku 1977 rozišiel so synom Elijaha Muhammada, lebo začal orientovať organizáciu smerom k tradičným sunnitským zvykom. Dnes väčšina černošských moslimov praktizuje skôr islam hlavného prúdu s jemne rasovým nádychom než sektárske dedičstvo Wallaca Dodd Forda a Elijaha Muhammada. Ten zahrňuje učenie priamo z Koránu a zdôrazňuje päť pilierov islamu.

Dedičstvom Islamského národa však je, že mnohých Afroameričanov to láka k islamu z dôvodu rasovej hrdosti, lebo si myslia, že nejako súvisí s Afrikou. Moslimskí kazatelia v černošských komunitách vo väzeniach to často zdôrazňujú v snahe presvedčiť ľahkoverných ľudí, aby odmietli kresťanstvo ako „náboženstvo bieleho muža“.

Táto romantická predstava je strašne ironická. V prvom rade, kresťanstvo bolo v Afrike skôr ako islam. Kresťanskí misionári sa tam objavili behom dvoch storočí od ukrižovania Ježiša. Po druhé, na rozdiel od kresťanstva, islam nemal žiadny záujem o misionárske nemocnice či chudobných. Kontakt Arabov s černošskou Afrikou slúžil len jednému účelu, a tým bolo celkom jednoznačne:

Otroctvo

Strašnou pravdou je, že Arabi pustošili Afriku takmer tisíc rokov, kým Európania vôbec začali vyvážať černošských otrokov. Vlastne, Európania s tým mohli začať len vďaka tomu, že moslimovia začali zaobstarávať otrokov a obchodovať s nimi (zvyčajne prostredníctvom džihádu).

Oveľa viacej Afričanov zhltol tisíc štyristo rokov trvajúci islamský obchod s otrokmi než tri storočia trvajúci európsky obchod. Hoci nikto nespochybňuje, že do moslimského sveta boli zo svojej rodnej krajiny vyvezené milióny Afričanov, nie je to celý príbeh. Keďže miera prežitia počas transportu bola menej než 1 z 3, Dr. John Alembillah Azumah odhaduje, že počas cesty zahynulo 50 až 80 miliónov ľudí.

Tu je citát pozorovateľa v Zanzibare, ktorý objasňuje kruté podmienky islamského otroctva:

„Keď prechádzali popri nás v rade za sebou, všimli sme si, že mnohí boli spútaní dokopy okolo krku... Ženy, ktorých bolo toľko, koľko mužov, niesli na chrbtoch deti, spolu so sloním klom či iným bremenom na hlave... Je ťažké primerane opísať špinavosť ich tiel; v mnohých prípadoch nemali na sebe len jazvy (od biča), ale chodidlá a ramená boli hromadou otvorených rán... napoly vyhladované tvory, s ktorými sa zle zaobchádzalo, vyčerpaní a bez priateľov, museli túžiť po smrti.“

Text (citovaný z knihy Dr. Azumaha s názvom Dedičstvo arabského islamu v Afrike) pokračuje opisom osudu tých, ktorí príliš ochoreli alebo príliš zoslabli a nemohli pokračovať v ceste – podľa rozprávania moslimského „pastiera“:

„Ihneď ich bodnite! Lebo ak to neurobíme, ostatní budú predstierať, že sú chorí, aby nemuseli niesť náklad. Nie! Nikdy ich nenecháme živých na ceste; všetci tento zvyk poznajú.“

Keď sa ho opýtali, kto nesie slonovinu, keď je matka príliš vyčerpaná nesením svojho dieťaťa a slonoviny, pastier odpovedal, „Ona! Nemôžeme nechať cennú slonovinu na ceste. Prebodneme dieťa a tým jej odľahčíme bremeno.“

Potom, ako Mohamedovi spoločníci krátko po jeho smrti zvrhli kresťanov v Egypte, začali od Núbijčanov na juhu požadovať otrokov. Viac než 600 rokov bolo černošské africké kráľovstvo nútené pravidelne posielať do Káhiry príspevok v podobe otrokov.

Hoci Korán nerozlišuje medzi rasami, v ranom islame sa nachádza dedičstvo rasizmu voči ľuďom afrického pôvodu.

Podľa samotného Koránu je čierna farba kože dôsledkom príliš malej vzdialenosti od miesta, kde slnko zapadá a vychádza (Mohamed si myslel, že zem je plochá a že Afričania žijú pozdĺž jej okraja). Islamský učenec Ibn Kutajba opísal černochov ako „škaredých a znetvorených, lebo žijú v horúcej krajine, kde ich horúčava prepeká v maternici a skrúca im vlasy.“

Dr. Azumah opäť cituje z knihy Dedičstvo arabského islamu v Afrike a uvádza niekoľko príkladov, aký postoj zaujímal raný islam voči čiernej farbe pleti:

- hadís, v ktorom Etiópčanka bedáka nad svojou rasovou menejcennosťou voči Mohamedovi, ktorý ju utešuje slovami, „V raji bude bielu farbu pleti Etiópčaniek vidieť tisíc rokov.“

- moslimská arabská a perzská literatúra, ktorá vykresľuje černochov ako „hlúpych, nedôveryhodných, zlomyseľných, sexuálne nespútaných, škaredých a znetvorených, nadmerne veselých a ľahko ovplyvniteľných hudbou a pitím.“

- Násir al-Dín Túsí, slávny moslimský učenec o černochoch povedal: „Opica sa dá vycvičiť lepšie ako černoch.“

- Ibn Chaldún, raný moslimský mysliteľ, napísal, že černosi sú „jediní ľudia, ktorí majú bližšie ku nemým zvieratám než racionálnym bytostiam.“ Tvrdil tiež, že „jediní ľudia, ktorí sa zmierili s otroctvom, sú černosi, za čo môže ich nízka miera ľudskosti a blízkosť ku zvieraciemu štádiu.“ (Pravdou je, že počas najväčšieho povstania otrokov v histórii, známom ako Zandžská vzbura, povstalo proti svojim arabsko-islamským pánom viac než 500 000 Afričanov.)

- klasické islamské právo dovoľuje moslimovi so svetlou pleťou oženiť sa s černoškou, ale černošský moslim má zakázané oženiť sa so ženou svetlej pleti. Ako sa píše v dobovej literatúre, „len štetka uprednostňuje černochov; dobrá žena radšej uvíta smrť, než by sa jej mal dotknúť černoch.“

- ďalší hadís cituje Mohameda: „Nepriveďte do svojho rodokmeňa černocha.“

- v zbierke hadísov Abú Dawud (2247-2255) Mohamed opisuje hypotetické černošské dieťa ako „tmavé dieťa s kučeravými vlasmi, tučnými končatinami, tučnými píšťalami a tučným zadkom.“

- Mohamed raz svojim ľuďom povedal, „Každý, kto chce vidieť Satana, nech sa pozrie na Nahtala b. al-Haríta.“ Bol to statný černoch s dlhými, voľne splývajúcimi vlasmi, začervenanými očami a tmavočervenými lícami.“ (Ibn Ishák 357)

- slávny moslimský historik al-Mas'údí opisuje afrických otrokov ako ľudí, ktorí majú, „veľmi kučeravé vlasy, tenké obočie, široké nosy, ostré zuby, zapáchajúcu kožu, tmavé zreničky, ryhované ruky a chodidlá, podlhovasté penisy a sú nadmerne veselí.“ Ďalej dodáva, že „človek s tmavou farbou pokožky (al-aswad) je zachvátený veselosťou kvôli nedokonalosti (fasad) svojho mozgu; preto je jeho intelekt slabý.“ (Akbar Muhammad, Otroci a otroctvo v moslimskej Afrike, zv. 1, s. 68)

Pôvodné arabské slovo označujúce otroka, „abd“, sa po vzniku islamu vyvinulo do hovorového slova označujúceho černocha.

Mohamed vlastnil a predával černošských otrokov. Kazateľnicu jeho mešity, odkiaľ kázal islam, postavili otroci na jeho rozkaz.

Aj tí najprísnejší kritici kresťanstva by len ťažko dokázali vykresliť Ježiša ako obchodníka s otrokmi. Zatiaľ čo Nový zákon len uznáva otroctvo, učenie islamu ponúka priame rady týkajúce sa podrobností o otroctve, čím mu dáva božské schválenie.

Korán na niekoľkých miestach navádza na sex s otrokyňami, čo vysvetľuje pomer 2:1 v prospech otrokýň voči otrokom, ktoré si Mohamedovi následníci odniesli z Afriky. Moslimovia mali o černošské sexuálne otrokyne väčší záujem než Európania, ktorí vyvážali Afričanov kvôli práci.

Ako ste už asi uhádli, život otrokov v moslimských krajinách bol krátky a bolestný. Existuje dôvod, prečo v súčasnej Saudskej Arábii či Iraku nenájdeme priveľa domácich černochov. Zotročení muži nemohli plodiť deti, lebo ich často vykastrovali a nešťastní Afričania ako skupina napokon neprežili kruté zaobchádzanie.

Tu je opis, čo robili tureckí moslimovia svojim „černošským“ chlapcom koncom relatívne civilizovaného 19. storočia:

Kastrovači kupujú černochov a po zmrzačení ich predávajú na tureckom trhu, teda, ak obeť nepodľahne operácii alebo jej následkom (90% z nich kastráciu neprežije). Čo sa týka používaných metód, zostali rovnako primitívne ako v minulosti. Dieťaťu na podlahe alebo na stole roztiahnu nohy, sexuálne partie zaviažu pri koreni šnúrou a operujú ich jedným ráznym pohybom britvou, ranu následne ošetria malou dávkou nejakého lieku (t.j. olovenou guľkou?), s trochou látok na zastavenie krvácania, vriacim olejom alebo trochou teplého medu. Keď sa krvácanie zastaví, do močovej rúry pripevnia niečo ako olovený klinec dlhý päť centimetrov, mierne zahnutý a so zosilneným koncom, kým sa úplne nezahojí... Kastrovači niekedy používajú ešte barbarskejšiu metódu. Okamžite po odstránení orgánov zavedú do močovej rúry namiesto klinca kus trstiny vyčnievajúci päť centimetrov, aby sa dalo močiť bez prerušenia. Potom na ranu dajú náplasť a pacienta pochovajú až po krk do teplého a suchého piesku, zatiaľ čo pomocníci okolo neho ušliapavajú zem. Tento manéver úplne znižuje pohyblivosť raneného... po týždni ho vykopú. (Citované podľa Andrew Bostom)

Pre porovnanie, zo 400 000 otrokov privedených v priebehu 200 rokov do Ameriky sa vyvinula najprosperujúcejšia skupina Afričanov na svete.

Otroctvo je v islame také zakorenené, že jeho najsvätejšie mesto, Mekka (cieľ púte hadždž), bolo hlavným mestom obchodu s otrokmi. Pre otrokov privedených z Afriky slúžila Mekka ako brána do moslimského sveta až do 20. storočia. Azumah podotýka:

„Pre pútnikov sa stalo zvykom, že do Mekky zoberú otrokov, aby ich tam predali, alebo aby si počas hadždžu kúpili jedného či dvoch otrokov ako suveníry, ktoré si nechajú, predajú alebo dajú do daru.“

Poslední otroci sa v najsvätejšom meste islamu predali v roku 1960!

V moslimskom svete zotročujú Arabi čiernych Afričanov dodnes, najmä v Sudáne, Nigeri a Mauritánii.

Otroctvo by v rovnakej podobe, v akej existovalo v arabskom svete viac než tisíc rokov, s najväčšou pravdepodobnosťou existovalo aj v súčasnosti, nebyť západných kresťanských národov, ktoré „moslimským krajinám nanútili svoje hodnoty“, čím ho ukončili. Hroznú situáciu s otrokmi v Zanzibare, ktorú sme opísali, násilne ukončili Európania.

V islame nie je a nikdy nebolo hnutie za zrušenie otroctva.

Na rozdiel od Západu sa moslimský svet za otroctvo ešte neospravedlnil. Otroctvo je zakorenené v Koráne. Priznať, že je to chyba, by bolo priznaním mylnosti Koránu, čím by sa spochybnil jeho božský pôvod. Aj dnes sa moslimovia správajú, akoby islamské otroctvo bolo láskavosťou pre milióny nešťastných mužov, žien a detí, ktorých nasilu vykorenili z ich rodných krajín a poslali žiť do sexuálneho a podradného nevoľníctva hlboko v islamskom svete.

Otroctvo sa v dejinách islamu nezakladalo len na rase (hoci napokon sa stalo protizákonným zotročiť Araba). Maďarsko za 150 rokov vyplienili o 3 milióny ľudí a moslimskí obchodníci s otrokmi prepadávali európske pobrežia viac než 1000 rokov, pričom zabíjali, znásilňovali a zotročovali.

Ale asi najnápadnejším príkladom otvoreného rasizmu v islame je genocída riadená arabsko-islamskou vládou v súčasnom Sudáne a neochota moslimských organizácii vo svete odsúdiť ju. Na kresťanskom juhu zomreli v dôsledku arabskej agresie viac ako dva milióny čiernych Afričanov. A ďalších 200 000 zabili arabské milície za posledných niekoľko rokov v Dárfúre. Arabi sú známi besnením v dedinách a brutálnym vraždením čiernych Afričanov v mene džihádu, kedy vykrikujú veci ako „zabite otrokov!“

Hoci Dárfúrčania sú väčšinou tiež moslimovia, medzinárodné moslimské organizácie nevenujú ich vážnej situácii takmer žiadnu pozornosť. Hoci bola opakovane vyzvaná k riešeniu tohto problému, Rada pre americko-islamské vzťahy (CAIR), napríklad, sa nikdy neunúvala odsúdiť Islamskú republiku Sudán za arabské masakre Afričanov.

Porovnajme si to s pobúrením, súcitom a peniazmi nalievanými do Palestínčanov... ktorí sú Arabi. Ale počet palestínskych civilistov zabitých v ich neúprosnom konflikte s Izraelom za posledných 40 rokov je menší, než priemerný počet Afričanov zabitých islamom každý mesiac.

Aj na samom počiatku bol rasizmus proti černochom okrajovou súčasťou islamu. Kedysi existoval zákon prikazujúci trest smrti pre každého, kto naznačoval, že Mohamed bol černoch. Snáď z tohto dôvodu sa len zopár hadísov zmieňuje o „belosti proroka“ – čo je priama narážka na farbu jeho kože.

Afrika a Afroameričania nedlhujú islamu absolútne nič, lebo pre nich neurobil nič dobré. Podnecuje otroctvo, ale nie jeho zrušenie. Nemusí byť „náboženstvom bieleho muža“, ale to z neho určite nerobí náboženstvo čierneho muža.

Prevzaté z https://thereligionofpeace.com/pages/articles/black-africa.aspx

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára