utorok 18. septembra 2018

Mohamed: Drancovník


Kradnutie a drancovanie nie je v islame zakázané, pokiaľ je namierené voči nemoslimom. Vtedy je legálne.

Potom, ako sa Mohamed oženil s Chadídžou, bohatou ženou z Mekky, prestal pracovať. V skutočnosti nepracoval až do svojich dvadsiatich piatich rokov, kedy šiel na jednu cestu do Damasku ako Chadídžin splnomocnenec, kde predával jej tovar a kupoval, čo prikázala. Toto bol rozsah práce, ktorú Mohamed vykonal za celý svoj život.

Nestaral sa ani o deti. Uchyľoval sa do jaskyne neďaleko Mekky, kam si bral zásoby potravín na niekoľko dní niekoľko dní a kým mal jedlo, nevracal sa. Potom si prišiel pre ďalšie zásoby a zamieril späť do svojej jaskyne.

Chadídža sa sama musela starať o tri vlastné deti zo svojich dvoch predchádzajúcich manželstiev a tiež o šesť detí, ktoré mala s Mohamedom. Na to doplácalo jej obchodovanie a rodina sa prepadla do chudoby. Keď zomrela, z jej bohatstva nezostalo nič a keď Mohamed migroval do Mediny, musel sa spoliehať na štedrosť Medinčanov, vrátane Židov, ktorých neskôr pre svoju obživu vyhladil.

Aj jeho stúpenci boli chudobní. Boli to buď otroci alebo nespokojní mladí ľudia z Mekky. Jeho stúpenci z Mediny boli prevažne robotníci a remeselníci, ktorí slúžili Židom a neboli veľmi bohatí.

Napriek týmto skromným začiatkom sa o niekoľko rokov neskôr stal Mohamed najbohatším mužom v Arábii a vlastnil veľký počet tiav, stád, otrokov, manželiek a majetku. Ako nahromadil také veľké množstvo bohatstva za taký krátky čas? Drancovaním a plienením.

Najprv začal prepadávať obchodné karavány Mekkčanov. Potom prešiel k vyhosťovaniu a masakrovaniu Židov z Mediny a ostatných miest v Arábii a drancovaniu ich majetku. Nakoniec nariadil, aby každý človek, ktorý v neho verí, platil desiatok a aby tí, ktorí v neho neveria, platili väčšiu sumu ako džízu (ochranný poplatok), alebo sa pripravili na smrť. Boli "varovaní", podrobte sa, inak zomriete, čo sa dosť podobá fungovaniu mafie. Niekoľko veršov z Koránu nabáda moslimov na prepadávanie neveriacich s prísľubom koristi v tomto svete a rajskými odmenami na druhom svete.

Boh vám sľúbil veľké množstvo koristi, ktorú si vezmete, a tak vám túto urýchlil a odvrátil od vás ruky ľudí a dal, aby sa stala znamením pre veriacich a aby vás správne usmernil na cestu rovnú. (Al-Fath 48:20)

To, čo Boh dal ako korisť svojmu poslovi od nich, k tomu ste sa nemuseli hnať na koňoch a ani na ťavách. Boh navádza svojich poslov, na koho chce. Boh má veru nad všetkým moc. (Al-Hašr 59:6)

Jedzte teda z toho, čo ste ukoristili, je to dovolené a dobré. A bojte sa Boha. Veď Boh je odpúšťajúci a milostivý. (Al-Anfal 8:69)

Tieto verše mali podnecovať veriacich k účasti vo vojnách. Vypovedajú tiež o kvalite ľudí, ktorí konvertovali na islam. Mohamed ich presvedčil, že boh im prikázal útočiť na nevinných ľudí, nečakane ich prepadávať, zabíjať ich a drancovať ich manželky a majetok ako korisť.

Utláčateľská sektárska atmosféra, ktorá v Medine vládla, neumožňovala raným moslimom spochybňovať morálnosť takých činov. Takýmto spôsobom sekty kontrolujú vymývanie mozgov veriacich. Po vyhladení Židov, ktorí vykonávali väčšinu obchodnej činnosti v Medine, prišli moslimovia o prácu. Nemali žiaden zdroj príjmu okrem kradnutia na hlavných cestách a drancovania. Niektorí z nich sa čudovali, ako sa môže posol boží správať ako obyčajný lúpežný bandita. Pre takých ľudí mal Mohamed svoju zvyčajnú odpoveď: Je to božia vôľa.

Džabír bin 'Abdulláh al-Ansárí vyrozprával: Prorok (nech je s ním pokoj) povedal: Bolo mi udelených päť (vecí), ktoré nedostal nikto predo mnou (a sú to): Každý apoštol bol zoslaný hlavne ku vlastnému ľudu, kým ja som bol zoslaný ku všetkým červeným a čiernym, dostal som právo na vojnovú korisť a na tú nemal právo nikto predo mnou, zem bola učinená posvätnou, čistou a mešitou pre mňa, takže kedykoľvek nastane čas modlitby pre kohokoľvek z vás, mali by ste sa modliť tam, kde sa nachádzate, podporila ma hrôza (ktorá premohla nepriateľa) zo vzdialenosti (ktorú človek prejde v priebehu) jedného mesiaca dostal som možnosť prihovoriť sa za druhých. (Sahíh Muslim 4:1058)

Podporený hrôzou znamená podporený terorom! V ďalšom hadíse bol presnejší. Povedal: "Víťazom ma učinila hrôza (vrhnutá do sŕdc nepriateľa)(Sahíh Bucharí 4:52:220). Tvrdenie, že Mohameda učinili víťazom hrôza a teror, je uvedené tiež v Sahíh Bucharí 1:7:331.

Existuje hadís vyrozprávaný Abú Katadom, ktorý povedal:

Vypravili sme sa v spoločnosti Alláhovho apoštola v deň (bitky pri) Hunajne. Keď sme čelili nepriateľovi, moslimovia ustúpili a videl som pohana, ktorý sa vrhol na moslima. Otočil som sa, prišiel som ku nemu odzadu a udrel som ho po ramene mečom. On (t.j. pohan) prišiel ku mne a schytil ma tak násilne, že som mal pocit, akoby to bola samotná smrť, ale smrť ho predbehla a pustil ma. Šiel som za 'Umarom ibn Al-Chattábom a opýtal som sa ho, "Čo je zlé na tom, keď ľudia zutekajú?" Odpovedal, "Je to vôľa Alláhova." Potom, ako sa ľudia vrátili, sa prorok posadil a povedal, "Každý, kto zabil nepriateľa a má na to dôkaz, sa zmocní jeho koristi." Postavil som sa a povedal som, "Kto mi bude svedkom?" a potom som sa posadil. Prorok znova povedal, "Každý, kto zabil nepriateľa a má na to dôkaz, sa zmocní jeho koristi." Znova som vstal a povedal, "Kto mi bude svedkom?" a posadil som sa. Potom prorok povedal to isté po tretí krát. Opäť som vstal a Alláhov apoštol povedal, "Ó, Abú Katada! Aký je tvoj príbeh?" Následne som mu vyrozprával celý príbeh. Vstal muž a povedal, "Ó, Alláhov apoštol! Hovorí pravdu a korisť zabitého muža je u mňa. Tak sa s ním vyrovnaj v mojom mene." Na to Abú Bakr As-Siddík povedal, "Nie, pri Alláhovi, on (t.j. Alláhov apoštol) nebude súhlasiť s tým, aby ti dal korisť získanú jedným z Alláhových levov, ktorý bojuje za Alláha a jeho apoštola." Prorok povedal, "Abú Bakr povedal pravdu." Tak mi Alláhov apoštol dal korisť. Predal som ten štít (t.j. korisť) a za jeho cenu som si kúpil záhradu v Bani Salima, čo bol môj prvý majetok, ktorý som získal po prestupe na islam. (Sahíh Bucharí 4:53:370)

Takto sa šíril islam. Nájazdmi, plienením a drancovaním. Aký je rozdiel medzi Mohamedom a jeho stúpencami a bandou zlodejov?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára